Update

Dags för en uppdatering av dagens händelser.
Jag har gått upp ovanligt många gånger inatt, Alex gick upp en gång med mig inatt för
han började jobba sent idag, vet inte vad det var med skrutt...extra hungrig ? Han äter så olika nu, ibland bara 90 ml och ibland 120 och 140 ml ibland tar han bröstet direkt också. Jag ger ersättning på nätterna eftersom Liam vägrar ta bröstet natte tid...fråga mig inte varför !

En utav gångerna fick han mat vid 01.00 och sen vaknar han igen vid 02.00 och tröge jag fattar ju inte varför han skriker för han kunde ju inte vara hungrig så jag ska lyfta över honom i vår säng för tröst och då upptäcker jag att stackaren har kissat ner sig....stackars stackars plutt att inte tröga mamma fatta direkt vad han menade, ligga helt blöt är nog inte det bekvämaste ...jag tror jag får doppa mitt huvud i kallt vatten varje gång jag går upp på nätterna för att göra blöjbyte, det blir ju helt galet när man är svin trött och har en sprattlandes och skrikandes unge på skötbordet....ja, han skriker som bara den alltid när man ska byta på honom, någon som vet varför för jag hade bara tyckt det var skönt att få på mig en ren och torr blöja!

Klockan 06.00 går vi uppför dagen, matar, byter blöja och så dricker vi vuxna kaffe, sen bär det av till byn kl 09.00 för att lämna av A så han kunde fortsätta med lastbilen in till Malmö.
Jag kör hem till mamma och syrran som bjöd på frukost....jag tog aldrig med mig vagnen och det var ju synd för då hade vi kunnat följa med ut och titta på när mamma/mormor slet i trädgården =)

När vi kommer hem igen så lastar jag in Liam i vagnen och går ut på nässel jakt för jag skulle göra nässelsoppa till middag idag....nä det är inte äckligt...för er som gillar spenat soppa så är detta ett närliggande resultat + att det är ju en sjukt billig maträtt. Det blev en promenad på 35 minuter.
Liam somna som en stock, han hade ju inte fått sova ordentligt innan på dagen så det var nog skönt.
Hyresvärdinnan kom på en kaffe och hade med sig bullar, vi snackade om lite planer på gården som skall fixax....ska bli kul ! ¨
Efter 2 timmar ute i solen vakna Liam igen....mat...somna om.

Älsklingen kommer hem, vi äter tillsammans.... igen X i taket.
 
Imorgon ska vi till den nya BVC, ska bli kul och se hur mkt han har växt. Hoppas jag kommer gilla denna "tanten" bättre än den andre.

En trött mamma med en trött son efter dagens äventyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0