Fredagsnytt

Oj vilken dag det har varit. Det börjar med att vi går upp kl. 03.00, Alex också för han hade super bråttom till jobbet, han sätter sig och matar Liam medans jag springer på toa....'skynda dig, jag har bråttom' 
Jag stressar på och springer tillbaka till vardagsrummet för att ta över matningen. När Alex sen kommer hem idag så berättar han att han nog inte var riktigt vaken på morgonen för när han kom till Gårdstånga med firmabilen kom han på att han skulle köra lastbil in så han fick vända riktning mot hörby istället där lastbilarna står, inte nog med det...han började inte förrän halv fem. 
Så varför stressade jag kan man undra nu ?!
Klockan 06.00 vaknar Liam och jag igen och jag börjar redan känna mig stressad, herregud jag hade inte ens gått ur sängen, allt som skulle hinnas med innan vi skulle vara på BVC 9.30 började snurra runder i skallen, för det tar ju ändå lite tid med en liten, bara matning (flaska), byte blöja, byta kläder tar ca 1 timme, ska han då äta på bröstet så tar det längre tid.
När allt som skall göras innan barnmorskan så beger vi oss och hinner i tid. Allt såg jätte bra ut och jag gillar verkligen den nya "tanten", jätte snäll och hjälpsam.
För 7 dagar sen vägde Liam 3700 gram och var 53 lång, idag vägde han 4100 och är 54 lång...stora killen nu, usch vad tiden går fort, jag hinner inte med känns det som !
Klockan blev 11 när vi var klara, vi kör hem igen, mata, rapa, byta blöja, spännas fast i bilstolen igen...vi ska ju hämta mamma och Hannah för att handla kläder idag.
Jag ska ha med mig vagnen också...katten får något slags frispel när hon får syn på vagnen inomhus, hon har sett den innan så jag vet inte vad som flög i henne, vatten skålen flyger rakt upp i luften när Nala på något sätt sladdar och fått benen under skålen och skjuter upp den i luften, sen sprätter hon lite i vattnet med för att smita ut i en väldans fart....jahaja då var det bara att lägga sig ner på knäna och torka upp en sisådär 7 dl vatten....luuuuuggggnt jag är inte stressad och hade absolut tid och lust med detta.
Vagnen inne, skötväskan packad, ungen i bilen....ja då kör vi.
Det blev lite nya kläder till Liam idag, inte fullt så mycket jag trodde på eftersom en VISS person ringde och sa han slutat jobba och ville bli hämtad...typiskt =) jag hann med att handla en omlott body, de här bodyna som man får trä över huvudet tycker jag är så jobbiga och det tycker Liam också...heja omlott.
Ett par jeans i stl 56 blev det (såååå söta)
3 par strumpor
1 tjockare tröja som han kan ha som jacka nu till våren
2 par lite tunnare byxor
1 solhatt som mormor köpte
Vi tog en paus för lite dricka till oss och mat till lillen sen var vi redo för nya tag, Liam ville absolut inte ligga i vagnen så jag fick bära honom så han kunde snacka med mig och vara nöjd, han snackar jätte mycket nu och det är så roligt att lyssna på.
Jag blev "kompis" med ett par stycken , man blir ju som en magnet när man har en unge på axeln......-naaawwwwhhhhhh, -så söt,  -så liten, -kommer ni direkt från sjukhuset, -han var inte gammal, var några av kommentarerna jag fick....han är faktiskt 5 veckor gammal !!!!!!
Ja sen så åkte vi hem....hämtade först upp Alex, körde hem mamma och hannah.
Liam är helt slut, han har inte sovit ordentligt idag ju så det förstår jag, tur han har en pappa som tycker om att sova lika mycket som han gör för de gick och la sig för några timmar sen =)
Slut är jag också, det märker man nu när man satt sig ner.

Det hände en massa till idag, men nu är jag så trött att jag inte kan tänka klart, vill bara sitta och njuta av stunden ett litet tag till innan det är dags för matning igen.

Ha en underbar fredag gott folk !


Hannah länkade mig www.picnik.com 
bilden här under gjorde jag där...kul program !




















Hannah länkade igår en sida som jag fastnade direkt för, picnik.com jag älskar ju såna här program.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0