Lita Blandat

Idag har jag försäkrat Liam som kändes konstigt tyckte....försäkra ett barn, jag är ju bara van vid att försäkra djuren och hemmet, haha visste inte ens att jag hade en försäkring förrän trygghansa ringde mig nån vecka innan jag åkte in på förlossningen och meddela detta och sa att jag skulle höra av mig sen när jag kom hem från BB för att få pengar för de dagar jag vistats där inne....skit bra tänkte jag då stannar jag några dagar och tjänar pengar, men så blev ju inte fallet för jag och sjukhus går inte riktigt ihop sen att vi åkte hem så fort var nog också för att jag inte hade fattat vad som hänt riktigt.

Igår ringde bm som förlöste mig och undra hur det var med mig....hon ville att vi skulle ses den 16 för att gå igenom förlossningen igen eftersom det var väldigt känslosamt och jobbigt. Hon frågade om jag kunde tänka mig att få barn igen efter vad jag upplevt och jag kommer överväga kejsarsnitt nästa gång sa jag och det tyckte hon inte alls var bra för då har jag blivit ordentligt skrämd. De få timmarna jag behövde gå igenom var det värsta jag någonsin gjort och hon förklara för mig att en så snabb förlossning gör 3 gånger mer så ont än vad en förlossning på kanske 10 timmar hade gjort.
 När jag låg där inne och efteråt tänkte jag att jag hade tur som bara fick gå igenom 3 timmars smärta men tydligen så är det en mer intnsiv och grym smärta....jag har ju fortfarande svårt att tro att en förlossning på flera flera timmar ska göra mindre ont och det kommer nog inte gå in i mitt huvud heller för nu har jag upplevt denna smärtan som jag inte ens önskar min värsta fiende. Jag började gråta och skaka i hela kroppen och verkligen led med en annan kvinna som jag hörde skrika från ett rum när vi var inne med lillen för att göra pku testet, alla smärtor kom i kroppen igen, fruktansvärd hemsk känsla !

Nu till er nyfikna har jag fotat vårt hus....vi grillade idag igen, vi satt till och med ute en stund och njöt i solen.







En liten tänkare....

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hade du oxå en kort och intensiv förlossning?

Var födde du ngnstans..?

Så mycket support fick vi inte efteråt precis...

Men sen å andra sidan hade dom super fullt hela tiden vi var på BB...

Man kände sig nästan jobbig som stanande kvar...

2009-04-04 @ 10:05:46
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vilket mysigt hus, jätte fint :) Och söt liten prins med :)

2009-04-05 @ 15:11:11
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0