God natt !

Sitter här i soffan och bara slappnar av...lillen har gått och lagt sig med pappa.
Annars idag har vi varit hos distriktsköterskan i Hörby pga Liam fått vita utslag på tungan och i gommen, först trodde jag att det var mjölk som satt kvar men det gick inte bort när jag skrapa lite lätt, dsk sa att detta var Torsk, det är svamp som man säger om vuxna har det men heter Torsk om bebisar har det och är tydligen väldigt vanligt och ska behandlas med vichy vatten som matas med en tesked efter varje amning, hans min var oslagbar när han fick smaka fösta gången, tyckte nästan lite synd om honom men nu tror jag nästan han gillar det för grimaserna är borta (nästan)
När vi ändå var nere i Hörby och snurra så passade vi på att handla lite mat och 3 packet blöjor, våttservetter och en ny babyolja till badet...fick ju passa på nu när man hade rabattkuponger.
 När vi kom hem tog vi en liten vila alla 3...gud så skönt även om det bara blev knappt 2 timmar innan lillen vakna igen så gjorde det susen !
Det blev ostschnitzel, pommes och bearneis till middag idag, jag och Alex kunde nästan äta hela middagen tllsammans innan skrutt vakna.
Efter maten tog vi en runda med vagnen, vi kom en liten bit innan det hördes ett skrik där inne i vagnen, det slutade med att Alex fick bära honom istället för nappen vägra  vi ju ta, han somnade ganska fort igen men det måste ha sett konstigt ut att bära barnet brevid vagnen...lönt och ta med sig vagnen liksom ! =)
Farmor och farfar har satt in en annons i skånskan idag till vår lilla familj och den 5 april kommer vår annons in, ska klippa ut den också och sätta på kylen !
Nu ska jag gå och skrubba mina tänder rena sen bums i säng så jag hinner sova lite innan min lilla milk junkie vaknar!
God natt.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Då är det alltså torsk min lilla kille har oxå... :S

Är det bara att köpa lite vischyvatten då och testa eller?

2009-04-02 @ 09:07:11
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0