Zombie...

Tio i tolv gick vi och la oss kl 02.00 var det dags att gå upp och mata, det gick bra och sen somna vi igen vid kvart i tre.
05.00 sa lillen ifrån igen och jag kände mig verkligen som ett vandrande lik....eftersom han inte sov ordentloigt igår så fick inte vi heller sova så det var riktigt tufft att gå upp men vad ska man göra ?
Jag kokar vatten i vattenkokaren, häller upp det på flaska och blandar i ersättningen, sätter ner hela flaskan i ett kallt vattenbad. Det kallnar inte fort nog....Flaskan har en avtagbar botten för lättare diskning och så yr som jag var så skruvar jag av botten och sköljer flaskan under kall vatten för att den skulle bli fortare kall, men hallå vart tog innehållet vägen ? ja jag hällde ut det när jag skruvade av botten...jag blir så trött på mig själv !

Det var hela 13 grader i skuggan kl. 10.30 idag, så skönt, snart kan man plocka fram skjortsen.
Annars ska vi inte göra något idag förrutom hem till gammelmormor & gammelmorfar på middag för den 8:e fyller han år !

Den här katten har någon sorts dragningskraft till Liams saker som är uppblåsbara....denna tillhör babygymmet och jag visste inte att den var uppblåsningsbar så jag fotade lilla Miss när hon så gulligt låg på denna....
 
Alex: Gumman....
Jag: mmmmm
A: denna får absolut inte katterna ligga på.
jag: nähä, varför inte ?
A: den är uppblåsbar
jag: jaha (berättar inte om det gulliga fotot jag nyss tagit)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag födde i helsingborg..

Gick inte på tre timmar.

Men fick första värken 22 och han är född 04.

Hann inte alls med och kunde inte alls slappna av mellan värkarna så var helt slut...

Hade tur som fick så underbar personal som hjälpte mig ngt enormt.

Kändes som att jag grät mig igenom större delarna av förlossningen.. Gjorde ju SÅ ont!

Jag stannade dock två nätter på BB.

Sen blev det hem då våra rums-kamrater oxå skulle hem och jag ville slippa behöva byta rum och hamna med ngn ny. Ångrar jag lite nu då amningen inte funkar utan amningsnapp.. :(

2009-04-04 @ 17:26:05
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vi bor utanför Ängelholm så ganska så nära Helsingborg..

Ja det var hemskt att inte kunna slappna av mellan värkarna.. Man låg liksom och spände sig hela tiden. Lustgasen blev jag enormt yr av och det var så BM fick säga till mig att inte glömma andas lite riktig luft emellanåt oxå...

Det där med att andas lugnt och fint och att vila mellan värkarna var inget jag klarade av men det gick ju och ut kom han...



Nu mår man rätt bra tycker jag.

Var enormt öm i hela kroppen efteråt.. säkert pga att man spände sig så mycket och fick helt enkelt träningsvärk i hela kroppen.

Just nu kämpar vi på med amningen, ammar med amningsnapp... :S



Hur mår ni själva..?

2009-04-05 @ 10:08:09
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nej slappna av mellan värkarna var verkligen inget man hann med..

Låg på sidan ända tills det var dags att krysta...



En amningsnapp är en slags napp man sätter över bröstvårtan... Fick den på BB.

Lite synd för hade hellre velat lära mig att amma på "riktigt" känns lite dumt ibland att ta fram nappen.. :( Men han fick inte alls tag han tog bara i toppen och det gjorde ont som bara den...



Visst personalen försökte hjälpa mig och så men vad hjälper det mig att dom kommer in när jag ammar och trycker bröstet i munnen på han... kan jag ju inte precis göra själv ju... har ju fullt upp med att hålla han.. så nu är det napp för hela slanten tyvärr...

2009-04-05 @ 11:30:37
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nej ngn vanlig napp har vi inte börjat med än...

Funderar på hur vi ska göra där..

På nätterna är det inga problem då äter han och sen sover mer på dagarna han gärna snuttar lite och jag vill ju inte behöva vara napp sen ju.. så vi får se..

Hur har ni gjort då?

2009-04-05 @ 19:22:00
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0