Rosa bananer

Denna växten vill jag ha, hur cool var inte den ?
Jag älskar allt som heter palmer och kaktusar, alla exotiska växter !
Denna bananväxt hade gjort sig på vår blivande uteplats.


Rosa banan - Musa Velutina

-

Blommar och ger rikligt med bananer!


Rosa banan - Musa Velutina
239 kr Antal

En fantastiskt vacker dvärgbanan som blir endast c:a 1,2 meter hög. Bladen är glansiga med en rosa mittnerv. Blommorna är rosa/orange och frukten får en underbar sammetsrosa färg. Bananerna är rosa (!), söta och välsmakande, men också fulla av frön. Mycket frosthärdig! Kan stå länge ute på terrassen. En av få banansorter som också blommar och ger frukt om den hålls inomhus.

Härdighet: -12 grader. Bladen fryser och blir svarta vid -3 grader.

Skötselråd: Alla bananer vill ha mycket gödsel och vatten och en näringsrik och väldränerad jord. Låt inte jorden torka och duscha bladen ofta, bananer gillar fuktig luft. Musa velutina är lämplig att odla i kruka på terrassen, i en vinterträdgård eller inomhus. Mycket lättodlad!

Leveransstorlek: 10-30 cm.






Text och bild www.palmkungen.se

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Oj! vilken häftig en! Jag har faktiskt aldrig sett rosa bananer! undrar om de är rosa inuti också... ;.))



Tack för din kommentar inne hos mig också!:.))

2009-08-19 @ 20:12:40
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Wow, en sådan har jag aldrig sett innan :)Undrar om den trivs i en lägenhet..

2009-08-19 @ 20:21:03
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men hjälp vilken cool växt! En sån måste inhandlas så fort vi köpt hus!!!Undra om dom blir goda??

2009-08-20 @ 09:43:34
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: MADELEINE- TROLLUNGEN OCH JAG

Hej!



Visste inte att det fanns sånna haklappar.

Vart kan man köpa dem?

Tack för tipset!



Har sett filmen med den där "barnvagnshataren" å hon är ju så patetisk!



Häftig bananväxt!

Kram

2009-08-20 @ 17:57:09
URL: http://mapeleines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0