utbildning. bebismat torka

Till videonas fick jag ladda ner ett program som kodar om till det formatet som går att spela upp i movie maker, men detta programet gjorde så att filmen får en vattenstämpel på sig hela tiden och fördärvade precis allllt, så det sket sig ändå.
Tyvärr får ni inte se videon jag filmade med Liam när han vände sig och sparka satan sen när han låg på mage, ARG som ett bi var han verkligen för att han inte kom någon vart.

Igår fick jag information om en utbildning som jag funderar fram och tillbaka på.

1 gång i månaden på söndagar alltid (just för barnvakt osv)
250:- per gång
7 ggr
tjänar pengar under utbildningen
Har jobb om ett år om jag klarar uppskrivningen och får mitt certifikat
Bestämmer jobb tiderna själv

Det låter ju riktigt bra... så jag tror jag provar på och ser om det är något för mig.


Idag fick Liam fruktmos med ris till middag...konstigt middag jag vet, men det var det enda som butiken hade igår till 4månaders och jag hann inte stå och fundera på vad jag skulle köpa för något så jag kunde göra nått själv hemma så det fick bli mellanmåls mat till middag idag.
Liam klagade naturligtvis inte för han gapar stort med hela munnen så fort han får syn på en sked, jag tror inte ens han hinner smaka vad det är han sväljer =)

Lite jobbigt det här med att komma på vad man ska mixa ihop för mat till sin bebis tycker jag, sån idetorka när man är i affären eller så blir jag osäker på allt...humm får han äta detta, kan detta var bra, är detta farligt för honom osv.
Jag sitter ju hemma och kollar lite mat och så men glömmer självklart ta med mig lilla listan när man ska handla.

ha en underbar fredag gott folk för det ska jag och min lilla familia ha.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hejsan. Vad är det för en spännande utb du ska gå?? kram

2009-08-07 @ 18:25:11
URL: http://emmsonh.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Idag vände sig William själv men han fastnade med handen under sig så blev sur över det :P Nu har han upptäckt hur kul det är att stå mellan våra knän när vi sitter på golvet, idag fick han stå på gräs och det tyckte han riktigt mkt om!



Nej, ammar bara (han får vatten också de dagar det är riktigt varmt), tänkte börja med smakisar när han är fem månader. Marie som har rudies.blogg.se har lagt ut många barnmatsrecept i sin blogg - ett tips är att titta där!

2009-08-07 @ 18:45:14
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: Gabbi

weeiii maya vakade 1, åt och somnade sen till halv8!!!

vilken lycka!!



hoppas på samma i natt.

hur har er dag vart??

var på stranden idag, mysigt!

kramar

2009-08-07 @ 20:14:01
URL: http://gabriellaajohansson.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Vad är det för utbilding då? :)



Fruktmos med ris gick inte hem här. Inga efterrätter heller. Men morot slank ner som om hon aldrig ätit något annat. Tror desvärre att hon inte tåler det.



Tråkigt att det inte blir nån film... :(

2009-08-07 @ 21:19:48
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh jag vet vad du menar, jobbigt när man inte kommer på något att göra.

synd att du inte fick ihop det med filmerna.

2009-08-07 @ 21:23:03
Postat av: Emma

Vad är det för utbildning, försökte hitta det i bloggen, men när man läser allt lite snabbt så missar man hälften verkar det som!

2009-08-07 @ 22:12:44
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: naddie - mamma till finaste prinsessan.

vad är det för utbildning? :)



tack.. vi slog till på det efter att vår barnmorska på BB hette så.. annars hade det varit en wilma eller smilla vi hade haft här hemma.

2009-08-08 @ 22:39:19
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0