Brustet hjärta...

Tabac är nu hemma sedan i måndags eftersom mina föräldrar inte ville att han skulle avlivas inne på sjukhuset så tog de med honom hem igen och nu är han hemma och mår "bra"
Tabac är en fruktansvärt smart hund och man ser direkt på honom när han mår dåligt eller är arg osv. precis som man gör med människor och nu ser man på honom att han är ledsen och har ont, det är så hjärtskärande.
Men man ser också på honom att han är glad över att vara hemma efter 2 dagar på sjukhuset, för han gillade inte sjukskötarna där de morrade han åt ! 
 Mamma och pappa har beslutat att avliva honom hemma i lugn o ro där han känner sig trygg och det tycker jag är helt rätt av dom, hade jag kunnat få göra det med Sissi hade vi också gjort det men med henne gick allt så fort att vi inte hann med.
Det svåra nu för mina föräldrar är att ta beslutet att avliva honom eftersom han lever och mår "bra" Tabac föröker ju se stark ut inför min familj nu eftersom han själv är medveten om att något är fel !
Jag försöker se det positiva i att Sissi möter upp honom när han går bort och att bästisarna får träffas igen, men det är svårt att tänka positivt men jag måste försöka för i måndags när jag fick reda på vad Tabac led av så blev jag så ledsen och grät så mycket att jag inte kunde prata och märkte av ordentliga värkar och det är inte så bra, även om han gärna får komma nu så känns det lite svårt att möta det glada i det sorgsna....om ni förstår vad jag menar ?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0