Så typiskt...

Jag gick och la mig runt tio tiden igår och somnade inte förrän ett par hundra nedkast av katterna som SKA sova i sängen och helst uppe vid huvudkudden, när katterna hade gett sig så var det Alex tur att böcka runder så det blev ett antal flytt på honom också, när man har fått hans täcke över huvudet 5 ggr och hans ben och armbågar i sidan så är man ganska trött på det och vill bara få sova. Jag tror jag lyckades slumra till runt 1 tiden och sov fram tills kl var 2 för då kom ploggbilen så klart och vi som inte har fått upp några rullgardiner i sovrummet än så blinkade det rakt in på oss (Alex vaknade inte)
När jag lyckats somna om ja då kom han tillbaka från andra hållet.....ahhhhrrrg
När Alex sen gick upp vid 3 tiden så satte han på kaffet som jag förbereder till honom varje kväll innan och så la han sin mobiltelefon på soffbordet som vi har precis utanför sovrummet. När han går ut och röker så går självklart hans alarm igång på telefonen och han hör inte det för han är ju ute....så irriterande och det var jag inte ensam om att tycka för en av våra katter hoppar upp på bordet och taklar ner telefonen i golvet så den stängs av......duktig kisse !
Sen när han gett sig iväg och jag somnat om så lyckas jag ju alltid bli väckt runt 10 tiden och det var inte annorlunda denna morgon heller eller jo på sätt och viss....
Jag brukar alltid ta med mig in telefonerna in i sovrummet och lägga på nattduksbordet men jag glömde hemtelefonen idag, när klockan var halv tio så hör jag hur hemtelefonen ringer och blir skit sur på mig själv för jag inte tagit med den in till sängen, klär på mig och ska gå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0