My Life in a short story

Jag gick en utbildning efter nia nere i simrishamn Hotell/turism utbildningen,
efter 1½ år tror jag det var så tröttnade jag och kom fram till att det inte var vad jag ville göra så jag byte till en annan utbildning vilket var fordon med inriktning billackering, jag gick som lärling sista året hos en motivlackerare och fick ett trist besked när vi gjorde läkar undersökningen som är obligatorisk för billackerare....jag var allergisk mot något och skulle egentligen ha fått avbryta utbildningen, men eftersom jag bara hade några månader kvar till studenten så fick jag avsluta och få mitt certifikat och diplom mm. Mycket glad över det !

Under min utbildning sommarjobbade jag på ett lastbilsåkeri och fick sedan fast jobb där när jag avslutat min utbildning.

Jag träffade Alex 2003 på en fest och vi blev 2 sommaren-03, han började jobba med mig och det gick framåt väldigt mycket,
Jag blev "lagerchef" och Alex började övningsköra lastbil på företaget (kör ut resturangmat)  Han tog sitt lastbilskort och började köra så smått, sen blev han flyttad till en annan kedja där han fortsatte köra ut mat (samma företag)
2009 blir han överman.
De ni från att inte ha någonting till att få lastbilskort och sen bli chef.

2007 åkte p-pillerna in i skåpet och 2008 fick jag + på stickan.
Jag blev 50% sjukskriven i vecka 15. för svår foglossning, i vecka 19 100% sjukskrivning pga foglossning + ryggen.
Ingen lätt graviditet men jag gnäller inte för det finns de som har det värre.

I december när jag var 5:e månaden flyttar vi till ett hus på landet som vi hyr, alla möbler osv. kom på plats väldigt fort eftersom julfirandet hölls här!

Den 21 mars 2009 kom lille Liam till världen efter en mycket snabb och smärtsam förlossning.(se förlossningsberättelse) 
Världens lyckligaste dag men samtidigt den värsta ! 

Liam är absolut det bästa som hänt oss, just nu är jag mammaledig och Alex kommer att vara pappaledig när jag börjar jobba igen....vi vet ju inte riktigt när detta blir då jag går hos sjukgymnast nu och bygger upp min rygg igen.


Kommentarer
Postat av: ❤ E L L A ❤

Tack det samma! Nice blogg & jättegullig liten grabb du har :)

2009-07-14 @ 12:07:49
URL: http://elllaz.blogg.se/
Postat av: PETRA AKA SHORTY

Sugen på ny bloggdesign? Tävla om en bloggdesign hos mig =)



http://pey.blogg.se/2009/july/bloggdesign-tavling.html

2009-07-14 @ 12:08:46
URL: http://pey.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: otroligt duktig!

Önska jag hade lite av den talangen, men när man inte ens kan rita en streck gubbe utan linjal, då är det illa :p

2009-07-14 @ 14:22:16
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag var sjukskriven för depression bl.a.

Mja nu ser vädret rätt fint ut, dock somnade lillan, när hon vaknar är det mat, sen ska hon juh nästan sova. :S

Vad ska ni äta till middag?

kram

2009-07-14 @ 16:51:20
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0