Ännu en dag i full fläkt

Nog för att jag vill komma ut lite men idag har tagit priset.
Liam vaknar som en solstråle, som vanligt förrutom när han är SUPER hungrig, vi har några timmar på oss hemma innan vi ger oss iväg till sjukgymnasten.

 Idag somnade Liam direkt och har sovit i stort sett hela dagen förrutom när vi var hos mina föräldrar.

Sjukgymnasten klämde och kände, jag fick göra en massa övningar och svara på en massa frågor, hon konstaterar till slut att jag ha början till diskbråck och blev ordinerad lite övningar jag ska göra hemma sen ska vi börja träna den 23 juni, vi ska bygga upp min rygg igen, försöka få bort foglossningen, bygga upp mina muskler som har försvunnit helt och hållet under graviditeten och träna magmusklerna....ska det bli människa av mig igen tro ? =)

Hon tyckte inte det var en god ide att dammsuga eller göra andra grejor som belastar ryggen, jag ska helst inte sitta ner heller, jag skulle jag helst ligga eller stå. haha hur lätt är det att undvika att sitta ner då ?
Kan man få jobb som säng provare tro ?

Vi åker hem till mamma och syster sen och äter frukost...Liam får mat.

Liam hade en massa att berätta och det tog tydligen musten ur honom för sen somnade han igen så fort jag satte honom i bilstolen för att åka vidare på Jakt efter en Bumbo stol.
Jag hade kollat på blocket innan jag åkte och hittade 5 st jag ringde på medans jag var på väg...men gissa vad....ja alla var sålda, hur glad blir man...kan man inte plocka bort annonsen då ? grrr blev lite rund körning för att veta vart jag skulle ta vägen nästa gång jag ringde, men alla hade sålt dom. =(
 
Jag åker till Babyproffsen i Lund, men de hade inga, jag åker till Jättekul Leklust i Lund men de hade slut på varan och leverantören likaså och får in nya efter sommaren...
Sen kör jag till Lomma för att hämta en annan grej och hittar en annons till jag glömt ringa på i Lomma...hon hade bara glömt ta bort annonsen sa hon....
så ja nu började mitt humör tryta.
Jag ringer till BR på nova lund, men de visste inte ens vad jag snackade om. Nähä

Liam får mat.

Kör vidare till CenterSyd i Löddeköpinge och ringer när jag är utanför till BR för att slippa gå in med den tunga tunga bilstolen och med mina ömma ömma fötter.

De hade självklar inte heller den (varför skulle de?) Hon tipsar om en annan butik som ligger utanför centersyd men på området, Lekia som var Brio innan....jag pilar dit med bilen och en mätt Liam, väl inne i butiken från ÖSREGNET (klart att det skulle börja ösa ner också) frågar jag tjejen i kassan om Bumbon....-Tyvärr så slutade vi sälja den när vi tog över Brio sa hon.
Där var det nära att jag började skrika och slita mitt hår så besviken jag blev, nu gav jag upp.
 
Hon ser nog på mig hur frustrerad och irriterad jag var nu så hon ringer till Toddler i Landskrona....BINGO
de hade 4 st kvar och tog endast 449:- (499:- annars) Jag visste inte hur jag skulle göra nu, jag var såååå trött på allt körandet och Liam hade suttit i stolen för länge så han började bli grinig.
 
Men jag tar mig i kragen och kör till Landskrona fast att hela kroppen kröp på mig nu.
Med mina vanliga otur hittar jag självklart inte direkt så det blev lite extra körning där inne, precis vad jag behövde, VÄL inne i butiken frågar tjejen mig om det varit en jobbig dag, Lekia tjejen hade visst skvallrat och hon tyckte så synd om mig, men inte gav hon rabatt för det inte, vilket sätt va hihi

En lång landsväg hem väntade nu och jag var irriterad på allt och alla, satt och skällde i bilen på alla idiotbilar som inte kunde ligga i rätt hastighet som var 120 för min del.

Jag har kört skåne runt idag, bensinen har troligen kostat mer än vad stol jäkeln gjort, mitt humör blev i botten, ont i ryggen...bla bla bla
Efter 5 timmars letande kunde jag äntligen köra hem.
Väl hemma så var faktiskt Alex hemma och hade gjort lasagne, GULD VÄRT !

www.littlepeopledirect.com


Nu gäller det att Liam tycker om den också annars var det ju inte så lönt.


Kommentarer
Postat av: Sara - Alicias mamma

Okej :) Vad har man den till?

Vi har varit på student och kom precis hem. Helt slut så blir nog till att sussa kudde snart ;)

2009-06-11 @ 21:23:27
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Emelie o lilleman

Åå vad är det för stol? =D



Aa jag vet haro ckså ett tält som har UV skydd dem är super! Eller får väl hoppas att han vill ligga i det också vilket jag inte tror haha (A) men bra att ha när han somnar i af =D annars får mna väl köra på parasoll också! Om mna inte hittar någon skuggig plats vill säga =)



Haha nee sen säger dem nog mycke också för att lugna ner än =P



Kram

2009-06-12 @ 00:07:58
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Vilken dag säger jag bara!! =P

2009-06-12 @ 01:05:28
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jösses! Vilken dag ni haft!

Tråkigt med din rygg! Hoppas det blir bättre med övningarna!



Jodå, Ludwig kommer antagligen växa ifrån sina besvär helt. Han är alla redan mycket bättre så så småningom kommer han inte behöva cpap och då heller inte nattvaket. Längtar! ^^



Hoppas ni får en fin fredag!

Kram

2009-06-12 @ 07:46:23
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Erik har 1 mil och han cyklar glatt, tar knappt 25 min. Men är det ösregn får han ta bilen, känns bäst så =)

2009-06-12 @ 07:55:21
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: sara

men snälla. din stackare. vilket fläng.. fy... :s kan tipsa till en annan gång om babyringen i malmmö har ni varit där? Tycker dem e skit bra, priserna framförallt om man jämför. men dem har säkert inte den dem heller. men vet du? Du är en grym mamma som gjorde detta för att liam skulle få en bumbo.. :)



Trevlig helg!

2009-06-12 @ 12:30:20
URL: http://gabrielstenbeck.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Vi är rätt hurtiga här i familjen :) Så fort vädret blir bättre blir det en promenad för mig o William bort till Eriks jobb för lite glass (han jobbar fint nere vid Mälaren).

2009-06-12 @ 13:26:22
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: Sara - Alicias mamma

Jaha men det var ju bra :) Gillade han den då?

2009-06-12 @ 18:07:53
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma

det var bra..

haha ja det slår ju aldrig fel heller. Har börjat gråta till minsta lilla nu förtiden :P

kram

2009-06-13 @ 06:38:04
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0