AUDI

I en vecka nu har jag kännt att bilen luktar grymt mycket bensin i bilen, nästan så man suttit och blivit hög när man kört och i fredags tillbringade jag hela min dag i bilen för jag var på en massa ärenden och man blev lite smått flummig !
Jag körde slutligen in till bilcentrum i Hörby för det är de som "har hand" om min bil och de ville ha in bilen på en kontroll och så påpekade jag att kylarvätskan tar slut väldigt fort nu igen, de har fyllt på den 2 ggr innan + att de har bytat termostathuvudet för det var sprucket när den var inne på service för nån månad sen och då fyllde de på vätska igen och så fort ska det ju inte ta slut tyckte jag och de tyckte inte dom heller så de skulle kolla närmare på det och är det sönder igen så får ju de stå för det, så jag fick tid idag (måndag) Alex lämnade in den i morse innan han stack till Malmö så jag slapp gå upp, snällt av honom !
De ringde mig vid 9 tiden i morse och berättade att en slang under bilen var sönder och de var tvungna att byta den för det var farligt att köra med den så här....jaha sa jag, hur kan detta ha hänt ? bilen står ju i garage och har inte varit "utsatt" för något. det kunde de inte svara på men de kunde säga att det var ett stort projekt och skulle ta tid för de får plocka ner hela tanken osv...och då kostar det pengar om det tar tid........usch hur ska man ha råd med detta nu då ? Vi behöver en lånebil och de kan de hjälpa mig med och kan ge mig en bil som kostar 200:-/dygn, jag ringer mitt försäkringsbolag och ber dom hjälpa mig och de gör de så jag komemr ner i en kostad på 50:-/dygn istället.....bra ett problem löst !
Jag frågar Audi killen vad detta kommer att kosta på ett ungefär....han svarar 6000:- men kan komma att kosta mer om vi stöter på något annat.....
Sist när Audin var inne för nån månad sen på service så kostade det ganska mycket och jag fick ett audikort, den krediten tog slut när jag betalde servicen och har därför inga pengar kvar på det till att betala denna reperationen,
jag ringer till bilcentrum och frågar hur jag ska göra med betalningen, visst kan ni skriva en faktura till mig frågade jag för det har jag ju fått innan....nej svarar hon jag pratar med, det blev ändrat för ett tag sen, vi tar bara kontant betalning vid hämtning av bilen.....
ehhhhh var ska jag få 6000 spänn tills imorgon då ?
Jag ringer till audi och frågar om jag kan höja min kredit på kortet så jag kan betala bilen....och vilken tur jag har för det kunde jag och så var det löst.....
Allt har löst sig men va fan är det för något påhitt att de inte skriver ut fakturor längre ? Endast kontant betalning, hur skruvat är inte det  !?
Bara min älskade Audi mår bra så är jag nöjd...min lilla bebis =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0