Bränd

Då var man blond igen...jag fick köpa ett paket till idag för det lyste lite orange emellan, men nu är det bra hoppas jag...lite svårt att se bak på sig själv när man inte har någon spegel....Jane Hallen är super bra, tror inte någon annan hårfärg hade täckt det bruna så som denna gör. Super super.
Liam tittade konstigt på mig när han hamna i knät, hummmm var inte min mamma brunett ?!

Annars idag har jag faktiskt inte gjort ett skit....brännt mitt ansikte har jag gjort så det är rött, snyggt det var innan idag mot det orange blandade håret, haha ser ut som en tomat. Det har ju blåst en del idag så det var ju inte mega varmt att sitta ute i solen men attans vad den tar ändå, jag brukar ALDRIG bränna mig men tji fick jag idag, det sved ordentligt när jag duschade och skulle tvätta mitt ansikte...aj aj stackars mig =) Nu vet jag varför det är sånt tjat på att använda solkräm *ler*

Vi grillade idag igen, det blev laxfileér på menyn, till detta grillade A grönsaker i folie...grönabönor, majs, färska champinjoner, paprika och morötter....till sig själv hade han i ett folie för sig själv och smaska på lök och vitlök för det avstår jag så inte lillen får ont i magen, slutligen kokt potatis till detta. Smaskens var det...
Katterna höll med om detta fast att de inte fick smaka laxen så var de helnöjda....man kan ju undra om de inte får vanlig mat gjord för katter för de hängde nästan i benen på mig när jag skulle sätta ner fatet med grönsakerna. Knäppisar.

Igår satt jag och letade recept på tårtor till Liams dop....ja jag vet det är inte så svårt att göra en tårta tänker ni och ja jag vet att det är ett tag till tills dopet är, men jag tycker det ska bli så roligt så jag vill att allt ska vara perfekt.
Jag vill inte ha vanliga tårtor med grädde, marsan och sylt, nä det ska vara riktigt gott och höga tårtor, sen ska vi inte ha marsipan lock ovanpå eftersom Alex systerbarn är nötallergiker så det får bli sugarpaste. Lite synd om dom inte kan äta tårtan ju !
Tema färgerna har vi redan tänkt på men det är ju inte så svårt eftersom det blir så naturligt med blått när det är en pojke, tänkte lite guld eller silver också....vi får se, som sagt det är ju ett tag till så vi har tid på oss.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0