framsteg



Liam har  lärt sig ett och annat de senaste dagarna...ett nytt ord som jag inte har en aning om vad det betyder...han säger det till allt så jag antar att det är allt.Daaa, däää, dooo, deehhhh. gulligt är det iallafall.

Imorse fick jag en chock när jag vände mig om i sängen för att kolla lille Liam i sin spjälsäng som står precis brevid min sida om sängen, när jag vänder mig om ser jag ett par stora ögon upptryckta i mitt ansikte, haha lille skiten hade dragit sig upp med hjälp av spjälarna och där satt han och verkligen glodde på sina föräldrar som sov så gott.

Nu har vi gått och lagt honom för natten, men han vill verkligen inte sova, han lägger sig på mage och sen drar han sig upp i spjälarna och tittar på pappa som läser i sängen....mycket spännande ju !

Sen tror jag inte det dröjer länge innan han kommer på hur man kryper heller eller kommer fram på nått sätt liggandes på golvet för han gör försök till krypställning hela tiden men det lyckas inte riktigt än.
Vem vet han kanske hoppar över krypandet för att gå det kan han och tycker om när man håller honom i händerna så han kan gå sådär lite vingligt fram.

Liam har även vänt sig från mage till rygg också för FÖRSTA gången, ja ni hörde rätt han har äntligen gjort det.
Från rygg till mage har ju aldrig varit några problem men sen har han inte brytt sig om att göra tvärtom, alltså från mage till rygg.
Men en dag hände det plötsligt, ja plötsligt hände det... för det var inte med hans mening att göra det, jag hade lagt honom på köksmattan på mage, sen tillberede jag en flaska ersättning till honom och när jag började skaka flaskan blev han helt till sig för han vet ju mycket väl vad det ljudet betyder så han skulle ju såklart se om han hörde rätt och vips så var han på rygg med ett huvud som dunkade hårt i golvet...oj vad han blev ledsen och chockad tror jag men så fort han fick flaskan i mun blev han lugn igen.
Sen dess har han inte vänt sig igen....

Kommentarer
Postat av: Anonym

William är snabb som attan med att vända över från mage till rygg, måste sitta med honom för att han ska ligga på mage - latmasken! Men att prova gå gör han också när vi håller honom i händerna, han tar även små pauser och sätter sig ner och drar sig sedan upp igen med hjälp av oss. Är nog dags att barnsäkra på riktigt snart =)

2009-11-15 @ 22:14:49
Postat av: Alexandra

Oj han börjar jo bli en stor pojke nu=) tiden den flyger ju iväg. allt bra med er tre? kram från oss

2009-11-16 @ 12:53:21
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: Emelie

När det väl börjar hända grejer så går det så fort framåt sen!!

För fort kan man tycka längst in i mamma hjärtat :-)



Kram

2009-11-16 @ 14:17:34
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Elin - Design&Makeup

Det är ju ingenting i stilmallen som är fel (om du inte ändrat på något dvs) så då måste du kika på kodmallen. Det bästa är att återställa den men om du har annat som är sparat där så försvinner ju det. Har du kanske en länk dit så jag kan kika på det så du slipper återställa det innan du vet felet?

2009-11-16 @ 17:05:33
URL: http://designandmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0