Krypa när ?

Jag börjar undra varför Liam inte kryper eller ålar sig fram... Det verkar som om alla barn i 7-8 månaders ålder gör det, iallafall de jag känner.

Han drar upp benen under sig men glömmer att få med armarna så det går ju inte så bra, jag har försökt att hjälpa honom både med att sjuta på fötterna och att hålla upp magen på honom men han förstår inte att han ska hålla benen under sig och hålla i med armarna.

Jag har även provat att få honom sitta på knä men det vill han inte en längre stund och klarar inte göra det själv heller så jag måste hålla i honom tills han skjuter benen framför sig så han sitter vanligt igen.

Men han kan stå själv i ca 3-4 sekunder, men det farliga då är att han glömmer bort att han inte sitter i gåstolen så han sträcker sig eller bara går och då trillar han naturligtvis, att hålla i möblerna har han inte tid med när han ska ha en leksak i båda händerna.

Men men...han lär sig säkert med tiden att krypa eller möjligtvis hoppa över krypandet och gå istället. Alla barn är ju olika.

Jag bjuder på en rolig bild för det var ju ett tag sen med bilder nu.


Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

HAHAHA vilken bild! Så underbar.



Var nere på öppna förskolan idag och träffade bl a en nio,5-månaders bebis som inte heller varken ålade eller kröp. Så det är olika. Vilda har blivit jättesnabb med ålandet.



Gillar designen. :) Kram!

2009-11-19 @ 19:52:38
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Myran

Det är så olika när de börjar krypa/åla sig, vissa kryper aldrig utan hoppar över det & börjar gå fort istället. =)

2009-11-20 @ 16:45:59
URL: http://zebramyran.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Misstänker att William också hoppar över krypet, han står upp och hoppar som bara den av sig själv när vi håller han i händerna. Ganska skönt i alla fall att han än så länge är relativt stationär, då vet man vart man har honom =)

2009-11-21 @ 17:56:33
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Sofie - mamma till Casper

Inte alla bebisar som kryper ju. Vissa hoppar det helt och lär sig gå istället... :)

2009-11-26 @ 10:06:43
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0