Matvanorna

Jag har fått ändra om Liam's mat vanor lite nu

Så här såg de ut för nån vecka sen:

8.00- Frukost bestående av sempers havre välling
12.00- Middag, nån form av riktig mat
15.00- Mellanmål, tex fruktpure
17.00- Nan ersättning
19.00- välling

Nu ser de ut såhär:
7.00- Frukost, välling
11.00-13.00- Mellanmål, tex gröt med fruktpure
15.00- ersättning
17.00-18.00- Middag med mamma pappa, antingen det vi äter eller burkmat
19.30- Nattmål, vällingen

Anledningen till att vi ändrat lite är dels för att han vaknar betydligt tidigare om morgnarna, men det är ju inte hela anledningen utan den största anledningen är för att han ska sitta med oss och äta riktig mat på kvällen.

Detta är Liam hel nöjd med för innan när jag och Alex åt kvällsmat kom Liam springandes i sin gåstol och teg som en liten hund vid matbordet, inte så kul varken för oss eller honom.

Igår fick han grönsakslasagne medans vi åt fiskbullar och potatismos, Det var lite onödigt att vi öppnade en hel burk lasagne till Liam för han verkligen älskade fiskbullarna så det hade han ju kunnat äta istället.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imorgon är det fredag och jag vet inte om vi ska åka till Gekås då eller om vi tar det på Lördagen.
Alex jobbar ju imorgon men är nog hemma runt 12 tiden så vi kan ju åka om vi orkar.
Tanken är att vi ska handla julklapparna där men det kommer nog bli en del annat också, kan tänka mig att Alex kommer gå lös bland julgrejorna och jag bland kläderna.


så nu vaknade Liten så nu får jag ta honom


Kommentarer
Postat av: alexandra

Vad mysigt att hela familjen äter ihop=) Liam tycker ju säkert att det är roligare att äta med er=) lyckos er som ska till Gekås vill också dit men det får vänta tills liten är född.Hoppas ni hittar en massa skoj där=) kram

2009-11-05 @ 12:29:17
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: alexandra

Nej det är nog fler som ska köpa det=) men inte jag vi har bestämt att vi stora barn ska dra lott vem vi ska köpa till så i stället för 4000 i julklapper så blir det i stället 400 så jag e nöjd=). men självklart köper jag ju till dem små annars blir det orättvist. men jag längtar till jag ska till gekås å handla till den lilla kim kommer att bli knäpp haha

2009-11-05 @ 22:54:09
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: alexandra

Han hatar ullared. och han gillar inte att gå i trängseln=) jag får väl ta mamma med mig så får han va hemma med den lilla hihi kram

2009-11-06 @ 13:24:40
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha råder dig till att skriva en lista om ni åker till Gekås!! Och försök följa den haha, men det misslyckas oftast!



Oj såg nu attd et avr idag ni skulle dit! Kul att se om ni köpt något kul :-)

2009-11-07 @ 21:18:21
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Theres- mamma till Vincent

Ja vet det är så svårt, nu bestämde jag mig för att få äta gott någon dag på helgen annars är det för svårt. Men jag har en kokbok som heter "våra 100 bästa go recept" det är frukost, förrätter, varmrätter och efterrätter. Den är jättebra (:



hoppas ni mår bra!

puss o kram

2009-11-08 @ 13:33:29
URL: http://therestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0