Tanden

Igår var vi inte hemma alls mycket, ganska skönt faktiskt att komma iväg lite, men när man väl kommer hem sen på kvällen är det så skönt.
konstigt man tycker så egentligen.
Jag och Liam var nere i byn med Annica och Felicia, vi gick en sväng med våra barnvagnar, tog 2 kaffe på olika ställen, kollade ite butiker och sen blev klockan så mycket att jag skulle ge mig iväg till nästa ställe. Vi var hemma igen runt 16 tiden och då slocknade Liam direkt i vår säng, han var riktigt trött för han hade ju inte haft tid att sova när vi var ute, det var ju alldeles för mycket att titta på.
Alex kom hem mycket sent igår, jag tror klockan blev 18.30. Inte så kul med så långa dagar.

Imorse när jag satt med Liam i mitt knä så gapade han och då fick jag se den lilla lilla tanden som håller på att bryta igenom, man ser en liten liten vit prick nu och den är vass...Äntligen är den på väg upp på riktigt. (om den nu inte får för sig att gömma sig igen) 

Vi har byt gåstol också, vi lånade en annan av Annica.
Efter att vi var hemma hos dem och Liam provade stolen så kom han faktiskt någonstans i den...den rullar mycket lättare än den andra.
Vi lägger upp en massa leksaker framför honom men ALLT kastas ner på golvet direkt, han sparar kanske en som han kan banka med.
Ja allt som hamnar i händerna nu hamnar inte i munnen direkt utan det skakas och bankas med dom.
Stackars vårt bord som blir helt mörbultat.

Katterna har det inte lätt som heller, värre kommer det väl bli.
Diesel som vår ena katt heter får ju faktiskt skylla sig själv för han går fram till Liam, lägger sig framför honom och fläker upp sig...vad gör då Liam ? han klappar ju inte jätte fint direkt om jag säger så.
Men Diesel verkar gilla det för annars hade han väl inte gått fram till honom så.


Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att komma bort lite, jag förstår exakt vad du menar :) Skönt att tanden äntligen börja visa sig, hoppas den "pluppar" upp snart, väldigt snart! :)

2009-09-25 @ 10:55:10
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mörbulltad katt :-)



OJ, då kommer snart tand nr2 också :-)



kram

2009-09-26 @ 21:11:59
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Emelie

Har ni en tandborste han kan leka med, alltså en sån som rekomenderas till dom små?

Dom är bra för dom hjälper till att "skrapa" tandköttet varsamt ;-)



Man blir inte klok på dessa tänder! Evelina hade inte en enda försen hon va 10 måander och 6 dagar, sen PANG så kom det 12 st inom loppet av 5 månader!

2009-09-26 @ 22:28:47
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Mother, Married &Twenty

sv: Hej!



Min son är född för precis sex månader sedan , den 27:e mars. Och ja, vikten stämmer, han väger nu 5930 gram plus ett par gram till eftersom det var några dagar sen vi vägde honom. Han är ganska liten, men har alltid varit det. När han föddes vägde han 2600 gram :)



kram



2009-09-26 @ 23:09:13
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: ~*MaDDicken*~

Han spelar på olika sajter. Vet inte vilken han spelade på denna gång =)



prova lite olika vettja =)

2009-09-26 @ 23:18:55
URL: http://fruktbus.blogg.se/
Postat av: Emelie

En riktig retsticka till tand då alltså!, så har det varit med nr:13 här hemma!



Har ni haft en bra helg??

Kram

2009-09-27 @ 09:08:32
URL: http://fambabunovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0