handlat...

Det har varit en fart fylld helg och gången vecka med mycket spenderad tid utomhus nu när det är så fint väder.

Ny åkgräsklippare har införskaffats och en gasolgrill, så nu är sambon lycklig....han har redan grillat ett par omgångar och gjort en egen tillverkad harv till gräsklipparen så han kan räfsa gårdsplanen och uppfarten. han är händig han !

Liam har fått 2 par nya skor, ett par som passar honom nu och ett par som han kan ha senare när han fått lite större fötter...båda paren är införskaffade på dinsko.se och är av märket Rådis.


I lördags blev jag glatt överaskad...Jag visste att vi skulle få besök av ett par kompisar men jag trodde de skulle komma på kvällen och äta middag med oss men de kom ganska tidigt...redan elva kom dom så jag hann ju varken städa eller dammsuga.

En som visste om detta var ju självklart Alex för han hade tydligen planerat detta ett tag med Maria, vi satte oss ner med en kopp kaffe alla fyra, Maria undrade vad vi nu skulle göra och frågade om bara hon och jag skulle sticka iväg och shoppa, lämna gubbarna hemma med Liam och bara få en hel dag vi två....HAHAHAHAHAH var mitt svar på det....

Då ger Alex mig pengar och säger att detta var planerat och tanken bakom att Maria skulle följa med mig och handla kläder var ju för att jag inte skulle handla något till varken Liam eller Alex som de försökte övertyga mig om jag alltid annars gör när tanken är att jag ska handla till mig själv.

Vi sticker iväg...så skönt det var att bara komma iväg en stund och tänka lite på sig själv, men oj oj som jag fick dåligt samvete sen när vi körde hem med alla dessa klädkassarna jag handlat till BARA mig själv.

Sen åt vi alla en god middag med ett par kompisar till som kom ut på besök.

Igår söndag handlade vi lite blommor till uteplatsen och fyra nya krukor. Nu börjar det bli riktigt mysig där bak.

Det var en kort kort sammanfattning om vad som hänt, kan ju lätt bli tråkigt om jag skriver ner i detalj för er att läsa.

Kommentarer
Postat av: Theres - mamma till Vincent och "pyret" i magen!

De där skorna har jag spanat in till Vincent också, jag diggar dem. Så det ska inskaffas snarast. Köpte ett par skor på skopunkten 149:- (se blogg) tog två lika eftersom vincent snart växer ur 22 blev 223:- för båda (ena paret 50%rabatt) Så det var billigt och bra :D

2010-04-27 @ 00:59:19
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken härlig överraskning och snällt av mannen din. Sånt behöver man =)

2010-04-27 @ 10:13:21
URL: http://annamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0