Skuldkänslor och Feber

Igår höll jag på att slita mitt eget hår, Liam var totalt omöjlig, ville absolut ingenting.
Alex var utomhus och fixade med en bil, när middagen nästan var färdig efter mycket om och men så kallade jag in Alex och sa att han fick fortsätta med bilen idag eftersom mina krafter tagit slut med Liam.

Vi satte oss för att äta ungstektfalukorvs gryta med makaroner, Liam petade lite i maten, bankade med skeden mot tallriken och ville inte riktigt äta.
Nu när Liam kommit på att man kan äta själv är det väldigt svårt att mata honom, han total vägrar ibland.
Det mest tacksamma att ge honom nu att äta själv är ju mackor som inte blir så där jätte kladdigt.

När vi ätit satte vi oss i soffan för att koppla av och titta på en film, Liam satt fint brevid pappa...jag tittade på plutten och han såg helt slut ut, blek och glansig i ögonen.
Jag tog örontempen på honom och det visade sig att han hade 38,5 graders feber.

Stackaren mådde ju inte bra så det var därför han uppförde sig på det där "hemska" viset.

Visst mår man dåligt när man tjurar och grinar tillbaka till sitt lilla monster ? 
Jag fick sådana skuldkänslor att jag varit sur på honom.
Liam fick alvedon men den släppte nån gång runt 1 inatt för sen vaknade han varje halvtimme och satte sig upp i sängen och bara grät, när klockan blev 5 la jag honom brevid mig i sängen och försökte få honom att lugna ner sig och somna om, jag lyckades inte jätte bra, han var så varm att jag hade kunnat steka ägg på honom.

Imorse var tempen nere på 37,5 så jag hoppas inte den stiger under dagen !

Jag undrar varför han fick feber så helt plötsligt och sen hans bajs var ju nästan som vatten igår 2 gånger, inga tänder på gång vad jag kunnat känna och 3 dagars febern har han haft (tror jag)
Han hostar inte, snorar inte....bara feber.
Någon som haft liknande symptom på sitt barn ?

Kommentarer
Postat av: sara

hej de e nog något som går gabriel har haft samma i två dagar och min syster barn som är lite mindre än våra knattar har precis samma också... så nån feber virus sjuka :s... stackars småttingar... ! men du ska inte ha skuldkänslor.. man måste få känna så ibland... de gör jag med! Va rädda om e ro krya på lille sötisen. kram sara o gabriel

2010-04-08 @ 10:19:34
Postat av: Emma

Åh stackars dig, inte kul att missförstå sitt barn ju! Hoppas han mår bättre nu!

2010-04-08 @ 11:46:05
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

William var likadan för några veckor sedan, dock fick han en tand också så trodde det berodde på det. Tog några dagar innan magen blev i form igen men han fick Sempers magdroppar och majsvälling istället för vanlig välling och så lite fullkornsprodukter som möjligt så det gick rätt fort ändå, har hört andra som hade diarré mycket längre.

2010-04-08 @ 12:02:37
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: theres - mamma till vincent

Ja det var poppis! Han har smakat kanel förut men har inte blivit något då heller, då var det blandat med äppelbitar och keso. Nu hällde jag ner i smeten då blev det bara en svag smak av kanel och sedan lite äppelmos till det. :)

2010-04-08 @ 15:41:48
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Hoppas det är något som går över fort! Pyjamasen var en 1-årspresent, kommer från Polarn o Pyret =)

2010-04-08 @ 18:46:08
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Anna

Ja, som de andra säger, så är det nog något som går. Men man undrar ju alltid när man inte riktigt förstår vad det är som händer. Men går en hel del olika saker nu ju.

Ang. hundmaten tror jag bara det finns de storlekar som står i annonsen, men hon gör mat själv, så slå henne en signal, så kan ni kanske komma överens om något. Hon bor i Orås, så inte så jättelångt från er ju.

Hoppas lilleman snart blir bra igen!

2010-04-08 @ 20:25:49
URL: http://annamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0