Spjälsängs projekt

Igår när jag nästan var färdig med mina muffins kom min mamma hit på en kaffe efter jobbet, det var ju bra tajmat av henne.

Hon försökte sig på spjälsängen (som även jag gjort några gånger förrut men utan resultat)

vi skruvade av den ena långsidan coh sen försökte hon få av 4-5 spjälor, tanken var ju att det skulle bli ett litet hål så Liam själv kan gå ut och in ur sängen, men min mamma misslyckades hon med...Jäkla barnsäkra sängar kan man ju säga, de har limmat spjälarna riktigt ordentligt, de rörde sig inte en millimeter när vi hamrade och drog.
Vi ville inte såga av spjälorna för då är ju sängen fördärvad.

Jag fick en ideé,
ja snillet jag fick en brilljant ideé,
jag har sett en spjälsäng som Ikea har som man kan ta av långsidan på och sätta ditt en stödbräda.

Såna där moderniteter har ju inte vi på vår Sniglar säng.

Jag gick ut där ute och letade upp lite bräder som låg gömda här och där, sen snickrade jag och Alex ihop en egen stödbräda som vi sedan skruvade fast i vår spjälsäng.

Skit Bra blev det och det tyckte nog Liam med.

Inatt när vi gick och la oss allihop förde jag in Liams säng mot min så han inte skulle ryma under natten
jag vaknade imorse av att han krypit upp i min säng och lagt sig brevid mig med sin snutte (hörnorna på täcket)
GULLUNGE!

Nu för ett litet tag sen så blev det knäpp tyst från sovrummet där jag visste att Liam lekte inne, jag kikade in vad han höll på med, Snuttisen hade krupit upp i sängen och somnat...nu hör jag hur han snarkar där inne. hihi


Vårt hemma meck är absolut inte det snyggaste men fungerar fullt ut, lite färg på den så blir nog det bra !


Ett litet budget tips till er som inte vill slopa spjälsängen riktigt än men ändå lära ert barn att gå upp och ner från sängen själv.


Kommentarer
Postat av: elin

hej, ja klart. saken är bara den att vi alltid uppbokade känns de som, jag jobbar varannan helg och då blir det automatiskt att man är bortbjuden den andra helgen, men jag tänkte. ska alex jobba nästa lördag? annars kunde vi träffats på fredagen för jag är faktiskt ledig då.alltså den 7/5. kolla upp och hör av dig, förresten, vilka fina muffins du hade gjort :) kram

2010-04-29 @ 10:20:44
URL: http://elinandrup.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur bra som helst ju!! Jag har själv suttit och funderat på hur vi ska göra. Ninni kommer ju själv och säger till när hon vill gå och vila och så och hon kan snart nog ta sig upp själv i vår höga säng. Good tips!!

Ja, det är skönt att man bara kan ge henne flaska och sen gå ut med hundarna. Men hon ligger ju kvar i sängen undertiden, annars vet jag inte vad hon hade hittat på =)

Ja, visst behöver man bli påknuffad en del kläder ibland...jag har aldrig innan haft klänning, men kan to.m tänka mig att handla upp en del nu =)

2010-04-29 @ 13:40:03
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Eller hur är det bra? Ni är lite mer händiga än vi, men vår IKEA-spjälsäng kunde man göra så på. Så har vi med gjort, fast Vildas säng står mot min. Så att det blir som en förlängd säng liksom :) Kram!

2010-04-30 @ 10:32:08
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Sofie mamma till Casper

Vad smart gjort... :)

2010-05-02 @ 13:16:10
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Anna

Har ni bara skruvat bort ena sidan? :)

2011-08-24 @ 00:26:00
URL: http://annatengelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0