Svar på proverna

Igår var vi ute nästan hela dagen, jag gjorde klart det jag kunde på uteplatsen som vi la förra året...jag fyllde igen de stenlagda rabatterna med stenmjöl som Liam också passade på att leka lite med och smaka förstås.
Liam förstod inte riktigt vart sanden tog vägen när han tagit upp den i handen, den sinade igenom hans fingrar och blåste iväg...ja han kämpade med att hålla fast i det med nya tag hela tiden.

Shelby åt inget på morgonen igår, jag släppte ut henne i hundgården här hemma och ställde ut eftermiddagsmaten till henne...efter några timmar hämtar jag henne och då hade hon ätit upp den men kräktes upp den igen vid 17 tiden. Hon åt lite kvällsmat sen innan hon gick och la sig.
Imorse åt hon lite mer än hälften av morgonmaten och det är ju positivt för det var några dagar sen hon ens rörde morgonmaten.

Jag fick mina provsvar idag på blodproverna jag tog häromdagen....Alla proverna såg bra ut och inget var fel, Ekg testet var också fint vad hon kunde läsa av för jag spännde tydligen mig under testet och det blev lite svårläsligt då.
Då är väl mina hjärtklappningar pga undermedveten stress, jag kommer ju trotts allt bli uppsagd när min mammaledighet går ut som den gör i Juni och då står jag utan jobb och sen ska jag ju lämna plutten på dagis...antar att det är det som gnager mig.

Idag är det inget ute väder för Liam så det blir pyssel här inne, måla lite möbler kanske ?! Jag håller ju även på att slippa ner en byrå som är ganska gammal men jäklar vilket jobb det är...lådorna har jag redan slippat och det var det lilla jobbet, själva byrån är ju fanerad runt om och det SITTER HÅRT kan jag tala om för er...slippen tar inte det så jag får skrappa av det med en liten kniv, känns som ett evighetsjobb...men jag ska ha den färdig och den ska laseras och den SKA in i sovrummet så är det bara.


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Vi betalar ungefär 460:- för en 15kgs Standardt. Det är dock viktigt med en långsam övergång till det fodret då det är så pass rent att hundarna måste vänja sig sakta. Ph-balans hjälper också till att binda syrorna i magen, bra att ha hemma ifall de blir kräksjuka eller liknande.



Säg till veterinären att de får göra en ordentlig utredning INNAN de ska börja mixa med maten. Byter ni till allergifoder och hon blir bra vet ni ju ändå inte vad problemet är egentligen. De är så jäkla snabba med att säga att det är allergi och sedan ska de göra både det ena och det andra utan några ordentliga prover.

2010-04-16 @ 10:17:55
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Emma

Usch stackars hund, tur det är på bättringsväg iaf!



Vad flitig du är med möbler och pyssel, om bara en annan hade haft hälften av den fantasin.. :)

2010-04-16 @ 13:34:05
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Theres - mamma till Vincent och "pyret" i magen!

Ska bli skoj att se resultat sen när du är färdig med byrån!!! :) Hoppas du varvar ner trots omstänbdigheterna du skriver om.

2010-04-16 @ 15:12:53
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha det gäller man har fantasin på plats då. Jag är likadan, vill hela tiden ha nya saker, man tröttnar nog lite för lätt på inredning. Men jag köper ju nytt istället för att ha fantasi, dumt nog och dyrt blir de haha



Du får dela med dig av lite tips och idéer, tror jag nog vi läsare hade uppskattat, iaf jag :)

2010-04-16 @ 15:50:49
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi, nej vi jobbar inte på Offside. Min svåger har pizzerian nere i Vollsjö, så det är där vi håller till =)

Håller sen med Emma här ovanför, dela gärna med dig av tips och idéer!! =) Hade varit jättekul, du som jag verkar ha en massa idéer, men du gör iaf nåt med dem, jag kommer aldrig längre än till tankarna...skulle nog blivit mer inspirerad =)

2010-04-17 @ 11:59:45
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Hoppas du får en mysig helg!

2010-04-17 @ 14:47:17
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Anna

Tipsa om allt du pysslar med, även om du kanske tycker att det är en sak som ingen annan skulle vilja göra, så får man alltid mer inspiration av se andra göra det. Berätta hur du gör och vart du handlar bra saker till det...ja..

Jag hade själv en idé hur jag ville göra en fotoram av gamla takläkt (tror jag det va) från ett hus de häll på att riva här i Hörby, snyggt gamla och slitna, men de va aldrig där och jobbade när jag va där och sen va kontainern borta. Så ser du ett hus rivas, så hojta till!! =)

2010-04-18 @ 10:00:36
URL: http://annamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0