Hönshus


Gör ett eget litet Hönshus.

* Hitta en låda eller snickra ihop en själv, spika fast hyllplan. Måla vilken färg du vill, i mitt fall Vitt.

* Köp dig ett par stora Höns (Vitlökar)

* Gå ut i stallet, grannen eller fältet för att fixa dig lite hö/halm/gräs

*Gör en pytte liten sats Trolldeg <---Länk

*Gör något som ser ut som ett huvud, näbb och kam på hönan (vitlöken). Eller så målar du direkt på vitlökens stjälk.

* Måla Hönans kropp vit, inkl. huvud där det inte ska vara rött och orange.

* Rulla små ägg av trolldegen, jag rullade sedan äggen i lite färg för att få spräckligheten på dom.

* OBS Låt trolldegen torka innan du målar.
 
*Fixa lite hönsnät och fixa fast det så inte de små liven rymmer.
KLART.










Kommentarer
Postat av: Alexandra

vad snyggt det blev=)

2010-08-18 @ 23:10:30
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vad skoj att han gillar den så mycket=) får hoppas han sover bättre andra natten vet hur det är när man inte får sova riktigt en natt. Är så glad för att hon sover snällt i sin säng även om jag är glad för att ha henne i vår säng.hade hon f¨tt bestämma hade hon tagit över kims plats och han hade fått sova på soffan haha

2010-08-18 @ 23:15:01
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Riktigt snyggt! du borde öppna en liten gullig gårdsbutik och sälja sånt här smått o gott som du pysslar med =)

2010-08-19 @ 07:23:18
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Eva-Maria

William är ledsen ungefär en halv minut, sedan så fort jag stängt dörren så blir han tyst igen. Hoppas det går över helt snart, har bara lämnat honom vid grinden sedan i tisdags. Sedan när jag ska hämta honom vill han knappt följa med hem =)

2010-08-19 @ 09:52:05
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Vildas mamma

Håller med Eva-Maria: du som är så kreativ, skulle du inte kunna öppna en liten butik hemma och sälja sådant som du gör? Blev ju hur j*kla fint som helst! Skulle jag aldrig ha kommit på. Men en fråga: blir inte vitlöken dålig där inne...? :/ Himla fint var det i alla fall, får prova att göra det själv någon dag.



Kram på dig!

2010-08-20 @ 13:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0