Pysselkvällen på dagis

I onsdags var vi på pysselkvällDagis,
de hade gjort upp olika stationer på de 3 olika avdelningarna...
1. Göra smällkarameller
2. Göra pepparkakor
3. Göra trä tomtar
Vi började med smällkaramellerna, jag och Liam gjorde en tillsammans, jag gjorde själva karamellen och Liam klistrade på en massa klistermärken, han ville inte släppa klistermärkena så jag blev nästan rädd han skulle ta slut på dom så ingen annan fick klistermärken.
Sen tröttnade han på att sitta stilla så vi gick vidare för att göra en pepparkaka, jag tog en stor kavel och Liam en liten kavel, sen började vi kavla...när jag tryckt ut det stora hjärtat så tittar jag på Liam och undrar var hans stora degklumkp blivit av, ja ni kan ju säkert gissa att den hamnat i munnen....
Liam klöktes och började dra ut en massa deg ur munnen, det tog aldrig slut, det såg nästan ut som när en trollkarl drar ut ett sånt där färgat sidenband ur munnen.
Nu började Liam bli över trött
Vi gick för att göra en tomte, Liam vill absolut inte att pappa ska klistra fast ögon på träbiten, men till slut gick det....när bomullen som ska bli skägget kommer fram blir han nästan vannsinnig.
Vi fick på tomten ögon, skägg och en tomte luva på rekordfart sen gick vi där ifrån innan han skulle börja slita av de andra barnens tomtars skägg.
Liam gillade inte alls tomten, han var nästan lite rädd för den.
Sen fick Liam överskottsenergi, sprang runt, runt och runt...slutade inte när man sa till honom, han skrek av glädje, helt uppskruvad var han...det slutade med att han välte en annan liten tjej som började gråta, hon blev så chockad (hon slog sig inte)...då fick det räckal....på med jacka som inte var helt lätt på en sprattlande unge som vägrade ha jackan på sig.
Vi kom till slut hem och Liam han somnade fort =)
Igår dissekerade Liam den fina smällkaramellen vi gjort så den fick jag tyvärr inte på bild.
Här är tomten som han så fint har plockat av skägget och mössan på.
mitt nöje en torsdagskväll, knyta rosetter !

Kommentarer
Postat av: Vildas mamma

Hahaha jag har inte skrattat så på länge som när jag läste ditt inlägg. :D Tur du får mig på gott humör i den här mörka situationen...



Kör gärna upp ite skraj för bilkörning bara för att jag kör kanske en gång i halvåret.



Kram!!!

2010-12-10 @ 20:01:08
Postat av: Anna

Sv: dels för hon är ganska vaktig av sig & att hon inte är van vid barn...så vi vill inte riskera att de skulle hända nån ngt...

2010-12-11 @ 11:58:17
URL: http://www.annasplace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0