10 månader och Shelby's hys

Idag blir vårt älskade hjärta Liam 10 månader.
Jag har svårt att förstå att han redan är 10 månader gammal, tiden har verkligen gått så himlans fort
och det blir bara roligare och roligare för varje dag med honom, visst det är jobbiga stunder med nu när han klättrar överallt, men roligt är det att han lär sig nått nytt för varje dag som går och han förstår en del vad man säger.
Och det bästa av allt är att han är en sån glad unge, han är så fruktansvärt lätt road, det räcker med att jag först tittar allvarligt på honom och sen ler mot honom, ja, då skrattar han...underbart !


Vi har sänkt Liam's spjälsäng till botten nu och det har han inget emot, vet inte ens om han märkt någon skillnad.

En annan sak...jag ska berätta hur min morgon började. 

Liam kissar ner sig själv ca 5 i morse...det är mitt fel eftersom jag inte bytade blöja på honom igår efter vällingen, han somnade så fort så jag ville inte väcka honom med ett blöjbyte.
jag byta blöjan sen sov han utan pyjamas i vår säng.

Shelby hoppar upp i vår säng, inte bara 1 gång utan 2 gånger och det får hon verkligen inte göra för vem vill ha en fullvuxen Grandis i sängen sen, jag skäller på henne och då vaknar Liam igen såklart.

Han somnar om och Shelby får ytterligare fnatt och springer som en jagad kanin i huset...
Jag stänger öronen och somnar om en stund jag med.
Klockan 8 gick vi upp och då märkte jag varför hon var så glad innan....

Hund***** har SKITIGT inne 2 gånger...de små högarna ?...NÄ

Jag gör flaskan till liten och han dricker den på mattan, sen torkar jag upp mullvadshögarna som hunden släppt och då upptäcker jag att hon även tömmt ut kattlåderna i hela vardagsrummet, hallen och i badrummet...fram med dammsugaren innan Liam fick ta på de här kristall liknande kulorna, när väl det var gjort så har jag en hund som efterliknar en kängru med sitt hoppande, hon var också hungrig.

När unge och hund var utfodrade så kunde jag tanka mig själv med lite energi...KAFFE.

Detta tog ca 1 timme om ni undra !


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Grattir Liam!

oj vilken morgon då är jag glad att jag bara har min lilla Baloo. Men han var rumsren när han var 3 månader och hans högar är som en katts. Allt bra med dig annars? börjar det bli jobbigt nu när du vet att Liam snart ska börja på dagis? kram

2010-01-21 @ 11:56:02
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja, så det kan gå....påminner mig om när du och Rasmus var små...hrm. Hur var det med blomjorden och allt socker på golvet i vardagsrum och sovrum ? Och 2 strålande glada ungar.....Minns du det ?

Nu är det dags för våran "kalv" att komma ut i skogen en runda. /Kram mamma

2010-01-22 @ 12:31:38
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Tack, då har jag ännu ett exempel att dra för folk som undrar vad man egentligen gör när man är mamma"Ledig" :P Stackare! Kram

2010-01-23 @ 19:50:27
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0