vinterkräksjukan ? / han tog 2 steg

Igår tog Liam sina två helt egna steg, han stod själv några sekunder först och sen pinade han iväg, 2 steg blev det innan han dratta på rumpan.
När han kryper nu så försöker han ställa sig upp med, han ställer benen spik raka i govlet men kommer inte längre än så....det kommer väl snart det med antar jag !

Och sen var ju Lucas här i förregår och lekte med Liam


Hålla flaskan själv kan han nu med, det upptäckte jag när vi inte hade tid att sitta med honom eftersom maten stod på spisen och liten var hungrig så han la sig ner och drack upp själv...skönt hihi


En annan mindre rolig grej är att jag tror Liam är sjuk för första gången i sitt liv...
Han är inte febrig, han är inte hängig...han är glad som alltid men när vi gav han natta vällingen igår vid 20 tiden så hann han dricka upp halva flaskan sen kom verkligen allt han ätit under dagen upp, och det var som en stor fontän med ett otroligt tryck i, jag har aldrig sett nått liknande innan, hela han, soffan, golvet och jag var full med spyor och stackars Liam var helt slut efter att han spytt så där, men när han blivit tvättad och ombytt så var han sitt vanliga jag igen...inga symptom på att han spytt som en kalv precis.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att se vad detta kunde bero på...
De frågade om han har några utslag...nä
de fråga om han har diarre...nä
de frågade om han har feber...nä
de frågade om han är hängig...nä
osv.
sjuksköterskan tyckte det lätt lite konstigt men menade på sen att det kunde vara vinterkräksjukan som går nu...

Idag har han inte spytt något och han har ingen feber heller, men vi får ju vara försiktiga med maten för rätt som det är så kanske den kommer med ett överladdat tryck.


Kommentarer
Postat av: alexandra

Stackars Liam får hoppas att han inte kräker mer. Vad skoj att han gick lite själv=) han börjar bli en stor pojke nu ju.

2010-01-15 @ 13:31:08
URL: http://mealexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0