Stackars Liam

Det började i tisdags den 13 juli.
 Liam och Shelby lekte på innergården som är belagd med singel.
Shelby är inte den lilla hunden men tror dock att hon är mindre och smidigare än vad hon egentligen är hon tar tex. inte ut svängarna ordentligt när hon kommer på bredställ och hon tror att Liam's lilla kropp orkar hålla emot hennes tyngd när hon lutar sig mot honom.

Det slutade med att Liam föll baklänges ner i singeln, en rejäll smäll blev det, jag som satt på en bänk en liten bit bort hörde hur det dunsa i marken och jag kände smärtan i Liam's huvud.

Det blev några små märken efter singeln som borrat sig in, små blödde lite grann men ingen annan större händelse. (tur det, för jag var riktigt skakis)

Dagis 15 juli
När jag hämtar Liam klockan 14.00 möts jag av honom på en trehjuling och ett leende, jag ser direkt hans märken i pannan som inte var där när jag lämnade honom på morgonen btw.

Jag blir nervös och tror såklart att Liam skadat sig allvarligare än vad han gjort, hjärnskakning, bruten näsa osv.

Fröken gör klart för mig att han trillade platt fall rakt ner i sandlådan på morgonen, jag konfronterar henne och säger att det inte alls är en sandlåda som gjort detta...du ser ju själv märkena sa jag...
nu tror jag fröken blev lite irriterad på mig eftersom jag trodde hon ljög för mig. haha

Alltså trillade han i sandlådan och det var sanden som gjorde märkena i pannan och på näsan. Jag får väl tro på det, men då blev jag ännu mer irriterad och undra för mig själv varför inte Liam har en egen fröken<(läs Livvakt) som kollar honom varenda sekund han är på dagis, Då hade ju aldrig detta hänt.

(dags att inse att han kommer skada sig, trilla, gråta osv. så är det bara)

Nattning 15 juli
A nattar Liam, när plutten somnat och A ska lämna rummet så gör Liam 3 snurrar i vår säng och dunser ner i golvet, han slår såklart i huvudet i säng bordet först på vägen ner innan han smakar på golvet.
 
Liam grät och grät och grät, det blev en rejäll bula ovanför ögonbrynet på höger sida.
Snacka om en chock väckning för Liams del. 



Stackars barn, så många olyckor på bara några dagar och allt på huvudet också.
Nu vill vi inte ha fler olycksdagar tack. 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Stackars liten... :(

2010-07-16 @ 21:54:12
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: bra fråga. har faktiskt inte en aning men har för mig att skaldjur är okej så länge dom inte är råa... Har ätit både kräftor och räkor under båda mina graviditeter så hoppas det är okej... :)

2010-07-17 @ 15:40:23
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Stackars liten vilken otur han har men tyvärr så kommer de skada sig många gånger om fasar inför när Emilia börjar klättra,springa mm.

2010-07-17 @ 23:59:32
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: Mamma till Vilda

Åh lille Liam. Hoppas du haft några bra dagar nu!



Olyckorna blir fler och fler... tråkigt :( Kramar till er!

2010-07-19 @ 13:05:25
Postat av: Emma

Men stackars liten då, maximal otur ju :(

2010-07-20 @ 12:32:41
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: ja det där med kramp är inget kul alls. Var precis som du, våga knappt sträcka på mig även efter Casper var född. Nu är man tillbaka i dom vanorna... Men ibalnd glömmer man tyvärr eller sträcker sig i sömnen och vaknar av denna extrema smärta.. Hemskt... Men det är väl sånt som dom säger hör till :)

2010-07-20 @ 14:46:04
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ja det är fullt ös på henne nu när hon kan springa i gåstolen med=) bara rädd hon ska skada sig usch man vill inte det men det är tyvärr oundvikligt. Allt bra med er? trisst att jag missa er när ni hämta vagnen men det var så skönt att svalka sig i havet=)

2010-07-21 @ 11:00:08
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: nej det där med kramp är inget kul alls. Man grät som bara den när det hände. Faktiskt så har det inte varit mer än denna grav, så håller tummarna att det inte ska bli lika ofta som med Casper. Är helt otorligt hur det skilja så mycket från en graviditet till en annan...

2010-07-22 @ 10:11:51
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0