Bilder från igår kväll

Nu är inskolningen klar och Liam går på dagis själv.
Idag var det inte alls roligt att lämna honom där för han är så fruktansvärt förkyld med en seg och retig hosta, han har hostat hela morgonen i sängen så han har fått sitta upp stackaren.
När jag kommer in på dagis så ser jag att Liam's läppar är lite svagt blåa, jag frågar personalen om jag ser fel men de tyckte också att de verkade lite blåa....ingen fara trodde dom eftersom barn har mycket tunnare skinn än vuxna. Men jag bad dom hålla extra koll på honom idag och de ska ringa direkt om något förändras.

Lite bilder från igår kväll.

Liam spelar "grodan" på pappas mobiltelefon, nya favorit sysselsättningen. Han är riktigt duktig också, förstår precis hur man ska göra !





Kommentarer
Postat av: Theres - mamma till vincent

På det här bredvid mig har de bara 9 barn som är "minstingarna" varav det finns 4 platser lediga i augusti. Sedan när de blir lite större går de över till en annan grupp som det är 20 barn i. Menade att jag var en av de där fyra platserna och att jag måste legat rätt bra till i kön.



Tror inte att problemet kommer vara att han vill hem om han skulle gå där (kan ju bli så, men liten risk). Det jobbiga kommer vara att förbjuda honom till att gå till dagis eftersom vi bara får ha 15h i veckan. Så jag hoppas verkligen det löser sig, väntar på att kommunen ska ringa :P

2010-06-16 @ 10:54:58
URL: http://mammalivet.se
Postat av: Theres - mamma till vincent

Ne, 15 h för att jag kommer vara hemma med bebis. Så de drar in på dagistimmar eftersom jag ändå är hemma. Tror att han får gå full tid tills att barnet kommer och barnets första levnadsmånad. sedan gäller 15h veckan!



Hur kan du bli uppsagt direkt efter föräldrapenning? är inte det jättekonstigt?

2010-06-16 @ 15:08:25
URL: http://mammalivet.se
Postat av: Emma

Vilken underbar inskolning du haft med Liam!! Hoppas det fortsätter i samma spår - känns mycke lättare för dig också misstänker jag!!

2010-06-16 @ 20:29:21
URL: http://emmsonh.blogg.se/
Postat av: Theres - mamma till vincent

Ja vet inte riktigt hur det är då, men jag är inte arbetslös men kommer nog inte gå tillbaka och jobba när jag har två månader kvar. Jobbar nog mina helger så länge jag orkar. Sedan så tror jag att jag kan få ut havandeskapspenning om min chef inte tar in mig igen eftersom jag ska föda straxt där efter. Allt är rätt oklart än så länge.



Men jag vet att robbans pappa är förtidspensionär eftersom han fått en skada i ryggen och hans fru var arbetslös/sjukskriven nästan under hela graviditeten och deras dotter gick fullt på dagis!



Vad tråkigt att något sådant händer när du är mammaledig, började du inte jobba lite någon annanstans?

2010-06-16 @ 21:54:18
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Emma

Ofta är det så, föräldrarnas hjärtan slits i bitar, medans barnet glömmer ledsamheterna på nolltid!!!



Jodå allt bra här, man blir på bättre humör nu när solen kikar fram! Hur é de annars med dig? Har du något jobb som du ska återgå till el du är "hemmafru"!?

2010-06-17 @ 08:31:57
URL: http://emmsonh.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud vad tråkigt... Då blir det att söka nytt nu då?? Vad vill du jobba som/är utbildad till?!

2010-06-18 @ 08:03:59
URL: http://emmsonh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0