Inskolning del 2

Imorse var jag uppe i lite bättre tid än igår, jag behövde inte stressa utan jag kunde dricka mina 2 koppar med kaffe och tilloch med äta frukost, Liam ville inte ha sin macka han nöjde sig med vällingen han fick när han gick upp och lite oboy i flaskan.

När jag stod i köket och pakade vad vi skulle ha med oss till dagiset så blev det knäpp tyst i huset, varken hunden eller ungen sa något....
....jahappp vad sysslar nu ni med för skit då. 
Jag hittar dom båda inne på toaletten där dom står och stirrar på toalettstolen, Liam har hela armen långt nere och jag drar upp den fort och skäller på honom samtidigt som jag tvättar honom. 
När jag sen ska stänga locket så ser jag något orange som lyser där nere i plurret....
...Det var den telefonen det ja.

Igår hade han med sig den andra telefonen in i duschen och skvätt ut vatten från leksakerna i telefonen, så det var till att börna iväg idag och köpa 2 nya telefoner som Liam inte får titta, känna eller röra vid.

Ja det var vår morgon det, sen bar det iväg till dagis.
Liam gick baklänges från parkeringen in till dagiset idag igen, många bilar att titta på ju.
Väl inne på dagis var bara småttingarna där för de stora barnen var på utflykt, Liam var självsäker idag och gick raka vägen in och tog tag i en vagn som han spanat in från hallen.
Alla barnen fick varsinn päronhalva sen gick vi alla ut.....gissa vem som var först ute när han hörde ordet UT ! hihi

Idag gungade Liam gunga, han har aldrig gungat "riktig" gunga förut, men han fattade galoppen dirket hur man skulle göra för att den skulle röra på sig...smarta unge !
Lekte lite i sandlådan, körde trehjuling, sprang i gräset och kröp lite på asfalten (aj aj)
Sopade marken med en mini piasavakvast, ja han var lite överallt idag.

Vi får själva känna efter hur lång inskolning vi behöver, normalt sett så är det 2 veckor men det är inte alla som behöver det, och jag har rätt till 3x5h i veckan sen när han är färdig inskolad eftersom jag är arbetslös.

Bilder och en video taget med min mobil





Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Vad skönt att höra att inskolningen går så bra!!! Han verkar ju trivas som fisken i vattnet, härligt!



:) Fina bilder och video.



Jag har precis beställt ett toalås (kardborre, får se hur länge det funkar...) så att sådana saker inte ska hända. Fy vad trist. Vilda har bara slängt ner toarullar (tomma) i toan än så länge. Men nyfikenheten tar nog snart överhanden...

Kramar

2010-06-03 @ 21:00:29
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0