Inskolning del 5

Nu var det enda sedan i tisdags jag skrev och uppdaterade om inskolningen.
Liam har varit där alla dagar från tisdagen till fredagen, men jag har inte riktigt haft tid att skriva.

Allt har gått jätte bra och Liam storm trivs, han sover som en liten liten bebis när de sover sin eftermiddagslur utomhus, Liam sover till och med i en vagn som finns där.
Trodde aldrig det skulle gå att de för det första skulle sova utomhus då jag trodde Liam skulle bli full av energi och leka, och jag trodde abslout inte det skulle funka i en vagn då han aldrig somnat i en vagn här hemma när han blivit större.
Men det funkar och han sover 2 timmar i sträck, jag får väcka honom när jag kommer klockan två och hämtar honom.

Han äter mycket bra där, och äter såklart själv, i fredags fick de soppa och det gick ju inte så där jätte bra att äta själv men han skulle äta själv så dagis fröken fick sitta brevid med en sked och stoppa in mellan Liams toma skedar =)

Imorgon Tisdag börjar dagis på allvar, ingen mer inskolning.
Han är hemma idag pga jag inte är berättigad mer än tre dagar i veckan.

Liam är super duper förkyld med hosta och allt (aldrig hänt förrut) men detta är väl vad dagis innebär.
Jag får säga till personalen imorgon att de får ringa om han inte känner sig bra.

Eftersom Liam inte är på dagis idag har jag redan märkt av hans rastlöshet...hur ska detta sluta =)


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Ett tips: åk till Apoteket och be om Sempers Magdroppar, en sjujäkla skjuts för imunförsvaret. Det har William ätit hela hösten/vintern och klarat sig från allt "vanligt" som alla andra på öppna förskolan åkt på. Så vi tänkter inte chansa utan laddar upp med magdroppar inför dagisstarten också =)

2010-06-14 @ 19:31:50
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Eva-Maria

De är verkligen toppen för magen, vi har ätit nu under våren efter magsjuka, magen kommer verkligen tillbaks till det vanliga betydligt fortare. Finns en möjlighet att han kommer bajsa lite oftare bara när magen jobbar på ordentligt =)

2010-06-15 @ 19:44:48
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0