Utvecklingen och bilder

Helgen har varit lugnt med lite mys, lite städ och lite film (som jag somna till såklart)

Igår provade vi en ny resturang med 1 par kompisar, Lina och Roy tack för igår.
Liam uppförde sig hyfsat tyckte jag, lite rastlös innan maten kom in, mycket spring ut och in och lite bus och guggel med en annan liten tjej som satt bordet brevid.
När maten kom in (pizzan) åt han med glad aptit, han åt en halv barnpizza och det är mycket för han åt ju pizzasallad innan den också, Liam älskar pizzasallad.

Sen somnade han gott lite i nio på kvällen.

Liam's utveckling då ?
Jo den går med en rasande fart tycker jag, inte så mycket pratande änsålänge.
Dagispersonalen tycker han är så långt framme i sin utveckling att det inte skilljer sig så mycket från 2-3 åringarna som går i samma grupp. (förrutom talet då)

Han försöker härma mig vad man säger nu, härromdagen sa han Ådi (mormor och morfars hund)
Igår försökte han säga Björn...det blev bbbbööuunn.
Han säger Nana när det är dags att gå och lägga sig,
Mamma säger han hela tiden, säger man pappa så skrattar han och säger mamma, men han kan säga pappa det är precis som om han säger mamma istället för pappa när man frågor honom för att jäklas lite med en =)

Shelby = Byyy eller Daaaa
Kisse = Kkkkkk (fräser lite)
Sova = Nana
Tack = datt
Nej = skaka på huvudet
Hej = hej
Hej då = hej Ååå
Häst = Iiihhhh
Dagis = Agis
Bil = Bil, Dil
Där är säkert mer han säger men som jag inte kommer på nu.

Jag får låsa ytterdörren och toalettdörren, toalettdörren låser jag när jag tvättar för annars slutar det med att jag får tvätta om samma tvätt 3-4 ggr eftersom Liam ställer om tvättinställningen hela tiden.

Han har upptäckt att man kan Klättra på Allt,
han kryper upp och ner i trappor precis som om han gjort det hela sitt liv,
Han går på hällarna och på tå,
Han springer,
Han dissar nästan alla leksaker som är hans egna nu, allt det tekniska som han inte får ha (egentligen) är roligare,
Han går upp i sin egen och i vår säng,
Han blir skogstokig om han inte får köra barnvagnen,
Han blir jätte arg när man försöker mata honom och inte han själv får äta (lika bra att låta bli)
Han är en riktig hjälpreda (massodör)
Han börjar få tjockiständer

Ja min lilla påg är en livlig liten krabbat och man förvånas varje dag vad han kan och lär sig hela tiden.
Älskar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0