En Pigg och envis unge

Igår gjorde vi inte för mycket, städade, plockade undan, tvättade och Alex höll på med sin lastbil lite.
På kvällen grillade vi, blev en ganska sen middag jag tror klockan var närmare halv åtta när vi fick maten på bordet.
Liam badade efter middagen...väl behövligt då han ätit mat själv och doppat pommes och korv i bearnaisesåsen och sen kletat in det i hela ansiktet och håret så han var gaaaaanska så flottig efter det haha

Runt 21 fick Liam välling och pyjamas. Därefter brukar han  vara helt slut och vilja sova men inte igår inte....
vi försökte gå och lägga honom ett antal gånger men det ville han inte, sen tog jag ut täcket i soffan och satt med honom och då brukar han somna men inte igår inte.
En massa spring i benen hade han och var förvånansvärt pigg trotts klockan var långt över läggdags.

När jag och Alex kollat klart på filmen så var klockan 00.00 och Liam var fortfarande uppe, sprang runder och lekte och stojade.

Vi borstade tänderna allihop och sen kröp vi ner i våra sängar, men Liam ville inte ligga i sin säng inte så han tog ett kliv upp i vår säng, inte för att sova utan för att BUSA, Herregud unge.....SOOOOV.

Tillslut somnade han och ALex sa till mig...ahhhh nu kommer han nog sova gott och länge imorgonbitti.
HAHA tjiii fick han och jag visste att han skulle vara uppe i den tiden han brukar vara.
(Liam brukar vakna 7.30)
Fast lite längre sov han för klockan var 8.15 när han slog upp sina blå (om man inte räknar med att han väckte mig redan vid 6 först)

Jag förstår inte hur han kunde vara så pigg igår fast klockan var så mycket.


Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Så är Vilda när hon blir övertrött, vilket också hände ett tag då vi flyttat.. Hon kunde lätt vara uppe och "pigg" hur länge som helst... samma nu. Om hon somnar precis efter vällingen vid sju och sedan blir väckt direkt efter av t ex ambulans utanför, så kan hon vara vaken huuuur länge som helst....



kraM!

2010-05-04 @ 11:53:12
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0