Ännu mindre tid övers

Nu när jag har börjat jobba så finns där verkligen ingen tid över till att göra en massa ärende, jag som tyckte jag hade dåligt med tid innan men nu är det verkligen dåligt.

Jag jobbar heltid, 7-15.45 mån-fre och nu när jag väl kommit igång så är det en massa jag måste få gjort som jag inte kan om jag inte tar ut ledighet och det vill jag ju helst inte göra nu när jag är ny.

Den 22 sept ska Liam på 18 mån kontroll samt få vaccination, i armen denna gång om jag inte minns fel.
Ska bli intressant och se hur stor min lilla påg har blivit nu.
Liam ska vara hos BVC 15.30 så jag får ta ut 1 timmes ledighet.

Jag upptäckte nyligen när jag skulle lyfta undan katten från vår klumpiga hund som var på väg att trampa på honom att han hade väldans ont på höger sida vid revbenen, Killen som vi kallar honom har väldigt lång päls så när jag känner över revbenen utan att trycka (ifall han har ont) så kan jag inte känna skillnaden på om det är revbenen som är brutna eller om det är pälsen som är jätte tovig, för där är liksom lite knutigt och som sagt jag vågar inte trycka där.
Jag behöver åka till Veterinären...men när ska jag ha tid med det ?
Kan tyckas som om jag skiter i vilket men det gör jag verkligen inte, jag älskar alla mina djur och vill verkligen inte att de ska lida.
Jag får ringa till veterinären.

Jag måste åka och prata med min mvc, Liam är snart 18 månader och det börjar bli dags att tänka på nummer 2, haha det lätt som något helt annat...jag menade ett syskon.
Jag behöver inte åka och prata med henne för att jag redan är gravid...så lugn nu alla nära och kära, jag är inte gravid.
Jag måste prata med Henne pga andra orsaker som gravidrädsla, förlossningsrädsla, svår förlossning, svår gravid, kejsarsnitt mm.
Så där behöver jag boka en tid för ett personligt möte och därmed ta ledigt.

Det är så typiskt att man ska behöva en massa måsten nu när man är ny på arbetet och inte vill/kan ta ledigt hur som helst, men för mig är detta viktiga saker (särskillt katten) som jag måste få gjort, snarast

 


Kommentarer
Postat av: elin

ooooh så kul att allt rullar på, men ibland hade man önskat att dygnet hade haft fler timmar, jaså ni funderar på ett syskon till Liam, kul :)

Hoppas allt är bra mer er annars..



kram Elin

2010-09-08 @ 09:09:00
URL: http://elinandrup.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Du kan inte vabba då och ta med dig Liam? Kanske känns bättre gentemot arbetet. Alltid svårt det där med att få saker att gå ihop =/

2010-09-08 @ 09:30:02
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Eva-Maria

Djur är väl också barn som kan bli sjuka? ;)

2010-09-08 @ 20:25:22
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Vildas mamma

Oo, av och på med skorna var ju suveränt! Funkar inte här än, men hon sätter i alla fall undan skorna efter sig. :)



Hur fick du kontakt med den du pratade med så att du blir "garanterad" snitt? Vill gärna veta vilken väg jag ska gå för att också kunna få prata med någon och få höra att jag också kan få snitt vid ev fler graviditeter. Önskar inte att gå igenom en sån sak igen. Undrar om det är vi eller om det var Ystad som satte skräck i oss? :P Haha. Kram!

2010-09-08 @ 21:05:19
Postat av: Eva-Maria

Trodde att du skämtade om att du inte förstod vabba, haha, så kan det gå. Vab = vård av sjukt barn, vabba = vara hemma med sjukt barn, en bra lösning på lite akut ledighet ibland ;)

2010-09-09 @ 11:52:43
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0