BVC resultat 18 månaders kontrollen

Ett tecken på att man har för mycket i huvudet är när man glömmer bort sin sons 1½ års dag...
Han blev 1½ år igår och det glömde jag bort, fy på mig.
skäms lite faktiskt.
Bara man inte glömmer 2 års dagen då...nä

Jag och Liam är nästan precis hemkommna från BVC, som jag misstänkte så blev det ingen vaccination idag...puhhh tyckte ju jag men det sura äpplet får jag äta nästa vecka istället om Liam är frisk då vill säga.
Doktorn och bvc-tanten gjorde lite tester på honom för att se att han utvecklas som han ska, han fick bygga med klossar, vissa var sin mage, näsa, fötter och sitt hår var, rita, sparka boll, ge bollen till mig, lägga saker i en vagn.
Sen tog vi en längd och vägde honom.

1½ år=

13,2 kg
48,7 huvud
85-86 längd

Liam är lång för sin ålder och tror han kommer bli en lång kille så som sina föräldrar sa doktorn.
Längden blev ett ungefär eftersom Liam ABSOLUT inte ville ligga ner på skötbordet där de mäter längden, vi hade en liten brottningsmatch, Liam vann med 1-0.  


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Härligt att kontrollen gick så bra, om man nu bortser från längden men huvudsaken är ju att ni ser att han växer =)



Usch, låter verkligen hemskt.. Förstår om du verkligen vill men måste vara tungt att bli så låst av den där rädslan. Har Mvc hjälpt dig något?

2010-09-22 @ 20:22:02
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Skönt kollen gick bra.

Är lite nervös inför vår nästa vecka.

Casper gillar inte heller att mätas. Är en kamp varje gång..

2010-09-22 @ 22:09:49
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma - väntan på ett januari barn

kan tro att han kommer bli lång, jösses!

Hur långa är ni?

2010-09-23 @ 16:51:47
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så han är också lång, lille Liam :) Vilda var 87,2 cm och hade vuxit 4,2cm på tre månader... helt sjukt. Kul att ni får bygga med klossar och så. Det får vi inte göra på vårt BVC. Där frågar läkaren bara om hon kan alla sakerna. Så är man rädd att ens barn inte är normalt och vill slippa gå vidare med det så kan man ljuga... kanske finns de som gör så för att slippa skämmas? För ja det finns folk som skäms för att deras barn inte kan lika mycket som andra inom vissa områden, och det är alldeles fruktansvärt... :(



Kram på dig!

2010-09-23 @ 20:02:00
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Nu har vi varit på caspers 18 månaders koll.

Eller ja koll och koll. Han fick en spruta och sen var det i stort sett klart.. Blev så förvånad att det inte var med att jag helt och hållet glömde bort alla frågor jag hade...

2010-10-03 @ 18:06:02
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0