HeltidsJobb

Idag har jag börjat på mitt nya jobb.
Min pappa hittade jobbet till mig i måndags och jag åkte på en gång ditt för en intervju, det visade sig att de behövde mig redan idag eftersom 1 kille där skulle sluta och det var bråttom att få in en ny.
Jag har haft extrem tur som fått ett jobb så pass fort och dessutom heltidsjobb.

Jag sa upp mig på mitt andra jobb, där hade jag inte så mycket arbete ändå eftersom jag blivit uppsagd pga arbetsbrist...så min anställning där skulle ha löpt ut den 1 nov.

Jag har gått och blivit kyrkogårdsarbetare, något som jag aldrig trodde jag skulle bli.
Jag trodde aldrig jag skulle börja jobba inom kyrkan, men så blev det och vi får se om jag trivs där eller inte.

Det är säsongsarbete jag har och det innebär att jag slutar jobba nu den 28 november och börjar igen i april-2011 om jag trivs och vill fortsätta.

Idag har jag och Kurt klippt gräs, putsat till gräset, gått med trimmer, använt lövblåsen, sen har vi gått runt bland gravarna och tittat till dem som kyrkoarbetarna inte har hand om, alltså dom som anhöriga har hand om.

Tack pappa för du hitta jobbet åt mig, det känns så skönt att ha en heltidstjänst.

Det enda jobbiga är att Liam får vara på dagis så himla länge nu och att han är super gnällig när han kommer hem för han är super duper trött.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Grattis till jobbet!!=)

2010-09-01 @ 21:56:02
URL: http://www.mealexandrabolgg.se
Postat av: Emma

Supergrattis till jobbet - kan väl inte bli bättre, 100% & allt!!!

2010-09-02 @ 06:25:20
URL: http://emmsonh.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

grattis grattis till jobbet!

Kanon att ha sånt flyt ju! :)

Än en gång grattis

2010-09-15 @ 18:22:54
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma - väntan på ett januari barn

Stort grattis till jobbet! Om bara en annan hade samma skicklighet! :)

2010-09-17 @ 10:23:02
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0