Jobb

Då har man jobbat på det nya jobbet i 3 veckor och jag trivs, jag hade nog aldrig klarat av att ha ett styrande jobb där en person går hack i häl på mig och säger till mig vad jag ska göra och inte göra...

...kyrkogårdsarbetare är väldigt frigående, särskillt när man jobbar ute på landet så som jag gör, man gör allt själv, man tar egna beslut om vad som ska göras, man tar det i sin egen takt osv. Det är min grej det !

Idag är det söndag och det är röstning som väntar på schemat, jag vet vad jag ska rösta och är inte ett dugg osäker...vet ni ?

väll ska jag "gå i kyrkan" Jag måste ju lära mig alla knapparna till belysning, headset, högtalarna, klockorna mm.
Det är skymningsmässa ikväll och passar på att ta chansen att lära mig lite det som en vaktmästare måste kunna i kyrkan om nu min arbetskamrat skulle vara borta en söndag när det är, dop, bröllop, mässor, gudtjänst mm.
Jag tjänar ganska bra på att jobba en söndag så jag tackar inte nej idag....annars är jag inte alls glad för att jobba helger, det förstör så himla mycket för mig tycker jag, men nån gång då och då kan jag ställa upp =)


Nä nu ska jag gå och väcka Alex för snart får vi göra oss iordning för att ge oss iväg att rösta, de stänger 13 här nere där vi ska rösta och öppnar sen igen 17, men då är det för sent för min del eftersom jag ska jobba.


Kommentarer
Postat av: Theres - Mamma till Vincent & gravid

Haha ja det är ju så spännande att följa gravidbloggar :) det är jättespännande men mest för att vi inte vet könet. Sen så ska man ju ha sådär satans ont igen, oj oj.. vad har man gett sig in på :P



Toalettpapper? Till vadå, det skulle jag aldrig ha tänkt på..



hoppas dte är fint med er! kram

2010-09-19 @ 09:27:56
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Vildas mamma

Spännande att lära sig alla ljus och så. Då är det till dig man ska komma om man vill ha en flashy begravning sen, men blinkande ljus och grejer? ;) Skoja bara... är inte ens med i kyrkan så de hade nog inte tänt några ljus för mig.



Skönt att du trivs! Kram

2010-09-19 @ 23:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0