Katten hos Veterinären

Idag har jag kört och kört och kört bil lite till.
Jag fick en tid hos Veterinären klockan 8.30 idag med katten, veterinären som jag fick en tid hos ligger enkel resa här ifrån mig 7 mil, det var den ende i närheten som kunde ta emot så fort och att han hade röntgen (men den behövdes inte tack och lov)

Allt har gått fin fint med Killen, jag lämnade honom runt nio tiden och for sedan iväg till jobbet som ligger 3,5 mil där ifrån, jag hjälpte min arbetskamrat med att samla ihop löv med trädgårdstraktorn, jag stannade på jobb ca en timme innan det var dags att köra igen för att hämta min katt.

De hade sövt ner honom, rakat högra sidan på honom för att sen skära upp såret lite till för att få "snygga" sårkanter som de sedan kunde sy ihop, de hade inte räknat med att få sy honom men såret var ungerfär lika stort i omkrets som en tennisboll, så det var ju ett ganska kraftigt sår han fått...och detta då av ett slagsmål trodde dom.

Ni kan ju tänke er hur vår katt ser ut nu, en långhårig perser katt med ena sidan rakad.

Killen fick ett dräneringsrör som ska hjälpa till att det läker fortare innifrån och ut och sen fick han en tratt på huvudet som han ska gå med ca 1 månad, stackars katt.

Så nu gäller det för min och Alex del att tvätta såret, tvätta hans ögon, och kamma hans päls eftersom han inte klarar av att göra det själv nu med den dumma tratten.

Killen är fortfarande lite groggy efter besöket och var betydligt lugnare i bilen på väg hem, men den stackaren orkade väl inte klaga mer.


Slutet gott allting gott, hoppas vi på !


Kommentarer
Postat av: elin

aha jo de har du rätt i, nej vi har inget sånt planerat, jag ska börja plugga nu så barn får vänta, jag har inte så brott med sånt.

allt bra med er annars?



kram

2010-09-09 @ 14:33:09
URL: http://elinandrup.blogg.se/
Postat av: Vildas mamma

Vad skönt att allting gick bra! Min mamma lämnade in sin hund efter ett slagsmål, och vad hon inte visste var att hundrasen är känslig för att få narkos, så hunden kom hem lite groggy men somnade sedan in för att aldrig vakna mer. Så hemskt! Slagsmålsskadorna var såå lindriga, men narkosen från veterinären tog kol på honom. Helt galet.



Kan bara tänka mig hur katten ser ut nu, haha! :) Kram!

2010-09-09 @ 20:27:36
Postat av: Vildas mamma

Så är det för mig också. Både positiva och negativa tankar. Hur fick du tag i psykologen? Via MVC? För den psykologen jag fick kontakt med via BVC efter förlossningen skulle jag verkligen inte vilja gå till igen. Hon blev riktigt konstig efter semestern... haha.



90% säker på att jag skulle vilja bli snittad nästa gång. Det som väger emot är väl att man inte får gå hem på några dagar. Hur ska jag kunna vara utan Vilda så många dagar? Men å andra sidan, det kan bli fel under en vanlig förlossning också, så då kanske man får ligga där ännu längre.



Kram

2010-09-09 @ 20:38:56
Postat av: elin

jodå de ska bli kul, allt är bra med oss vi är bara färkylda som bara den annars är allt ok. längesen vi såga tycker jag :)



kram

2010-09-10 @ 09:00:23
URL: http://elinandrup.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Skönt att höra att det gick så pass bra, hoppas han piggar på sig fort nu!

2010-09-10 @ 09:31:56
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0