Vattenkoppor Liam 2 år och 1 månad

Dagarna bara försvinner när man jobbar så jag hinner inte riktigt med bloggen.
Förra torsdagen (21 april) hämtade jag hem Liam från dagis som vanligt vid 16.00 tiden, jag ser på hans rygg att han har en massssa utslag, min första tanke var värmeutslag men kom snabbt på andra tankar när jag såg att de inte såg ut som värmeutslag utan mer som vattenkoppor...
Konstigt tyckte jag, bara på ryggen...men sen dagen efter så spred det sig till magen och dagen därpå spred det sig till benen och sen mellan benen, änsålänge har han klarat huvudet.

Det är inte jätte många koppor så ganska lindrigt skulle jag säga, visst det kliar på honom men inte sådär över drivet som jag minns att det gjorde på mig när jag var liten, ingen feber har han heller fått.
Skönt han får dom nu vid 2 år och 1 månads ålder exakt och inte i senare ålder.


Veckans väder har varit helt super, emellanåt har det varit liiiite för varmt och jag gnäller bara lite på värmen nu för att jag jobbar utomhus och det är inte bekvämt att jobba i brännande, stekande, gasande solsken...men att sitta på en stol och dricka lite saft/ramlösa är inte helt fel inte ! =)

Imorgon har jag tagit ut en semester dag för att vara hemma med familjen lite, alex har varit hemma med Liam hela veckan eftersom han inte kan gå på dagis (infektionsrisk) Sen på måndag börjar Alex jobba på "riktigt" han har fått en fast anställning...så jädrans skönt! 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhh kom ner hit i helgen och smitta Vilda så vi också kan få det där skitet överstökat!!! :P

2011-04-28 @ 22:48:37
Postat av: Sofie - Mamma till de två.

Skönt att kunna "bocka" av en sån sjukdom. Nu är det gjort liksom :)



Sv: han måste sovit gott för han sov middag där sen dagen efter, haha :)

2011-04-29 @ 09:04:40
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Var första gången jag fick hem ett djur som legat inne över natten, var sjukt rädd hela tiden hon var borta. Hon verkar redan mkt piggare, ville äta upp det William tappat vid frukosten och ligger i min säng och sover - saker hon brukar göra men inte gjorde när hon var dålig. Har fått en dl mat på morgonen tillsammans med Canikur och det har hon än så länge fått behålla.



Skönt för er med vattkoppor! Williams kusin som han lekte med under påsken fick häromdagen och William är riktigt gnällig så undrar om han är smittad, hoppas nästan på det =)

2011-04-29 @ 09:40:16
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Sofie

svar: okej! härligt:) ska testa och se om de blir bättre! han är inte jätteröd men börjar bli eftersom han bajsar heeeeeeela tiden! byter lätt 10 bajsblöjor om dagen.

zinksalvan har vi bara haft i förebyggande syfte.. men han blev röd ändå så nu testar vi inotyol:)

2011-04-29 @ 17:50:36
URL: http://aktaidiot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0