Nr 2

Så här stod det på min facebook igår för alla er som inte har mig på facebook eller inte har facebook överhuvudtaget !
Igår gjordes det offentligt.







Jag är gravid i vecka 16
Följ min graviditet på Facebook
Jippi! Din bebis växer så det knakar. Barnmorskan kan höra hjärtljud och navelsträngen har åkt ner och hamnat på plats. En del mammor kan känna sparkar redan nu men för andra kan det dröja flera veckor. Det känns tryggt att ha tecknat gravidförsäkring.




Igår var jag hos barnmorskan för att kolla upp mitt för höga blodtryck igen, TACK och LOV hade det sjunkit till en bra siffra igen och behövde därför inte gå vidare med behandling.
Mitt järnvärde är fortfarande i botten och ska äta Niferex järntabletter, Det gjorde jag ett tag men sen blev jag så förbaskat hård i magen, verkligen stenhård....nästan så man pratade med pipig röst alltid så jag gav upp dom ett tag tills igår då jag fick stränga order om att fortsätta.

Så nu äter jag dom igen + att jag snattar av Liam's Laktulos för att jämna upp det. (får väl bara hoppas på att jag tar rätt dos Laktulos så det inte blir åt andra hållet) ;)

Annars mår jag bra, inte alls som med Liam...mer ont i magen, inte huvudvärk varje dag, men Foglossningen är densamma om den inte började tidigare till och med. Har Förj#%kla ont emellanåt.

Bit ihop !

Jag fick höra bebisens hjärtljud igår med eftersom jag av någon konstig anledning fått för mig att jag inte alls var gravid längre så Barnmorskan var ju tvungen att bevisa det för mig ;)
152 slag/min låg jag på och det var mig en pigg liten sak, bm trodde inte det skulle ligga på så bra värden så här tidigt...men tjii fick hon =)

Kommentarer
Postat av: Coquina

Stort grattis till bebisen i magen =) Ska ni ta reda på vad det blir på UL? =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min 1 års tävling =)

2011-08-18 @ 00:32:10
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Emma

Grattis, vad skoj!! har länge tänkt, undra när Liam ska få ett syskon!! Men nu är det på väg :)) Hoppas allt går bra!! kram

2011-08-18 @ 08:45:38
URL: http://emmsonh.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Toppen, då kan jag säga grattis rakt ut - GRATTIS! Hoppas du kan slappna utav och njuta av graviditeten, tänka på första veckorna med Liam och ha det som ett mål och glömma det där onda.

2011-08-18 @ 09:32:10
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Men vad roligt! GRATTIS GRATTIS! Så kul!

2011-08-20 @ 10:30:42
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: louise fisk

Ett stort grattis till er, super kul:)



Det måste vara extra roligt och vara gravid tillsammans med din vän therese:)



hoppas du skriver om det här, för jag tycker din blogg är helt fantastisk och läsa..



Grattis!!



Kram Louise

2011-08-21 @ 17:04:36
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Åh, vad kul! Stort grattis till er!

2011-08-21 @ 19:54:11
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0