Öland

I torsdags (11 aug) körde vi till vår stuga på Öland, vi hade följe med Therese, Patrik och busiga Lucas.
Lucas är 1 månad äldre än Liam.

Vi kom upp till stugan på kvällen och var ganska så slitna av att ha åkt i en bil hela dagen så vi parkerade våra rumpor ute på terassen med vin, öl, läsk, godis och chips.

På fredag morgon började dagen med frukost och sen en tur till Lådbilslandet som jag har mycket minnen ifrån sedan jag var liten...

Vi började på Jordbrukslandet där ungarna fick köra Traktorer på "öppen" mark för att lära sig hantera fordonet, alltså inga stop, inte stanna för mötande trafik, inte behöva köra på rätt sida av vägen osv.
De klarade detta galant och jag kände mig ganska säker på att släppa ut Liam på vägarna !



Liam valde Min favorit lastbil när jag var liten, tyckte jag var ganska häftigt !




Hur gulligt som helst med en mini kyrka, mini bensinstation och mini vägskyltar.


Där var "mini Tivoli" också





När kvällen var över åkte vi hem och började på maten sne var det hög tid att få ungarna att somna innan nya äventyr började!


Lördagen pakade vi våra väskor, städade stugan, pakade bilarna och körde till Ölands Djurpark och sen körde vi hem !

Djur har ni sett innan så jag lägger inte ut alla bilderna vi tog inne på djurparken.
Inne på djurparken finns även Tivoli och Vattenland.





Har så många fina och bra bilder men det blir alldeles för mycket här.
Vill bara visa och berätta att vi har haft en alldeles underbar helg...det känns så skönt att kunna förgylla barnen. Man har sett och märkt på dom att de har tyckt detta varit helt fantastiskt och då mår man själv bra.

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Öland är bra härligt, tillbringade en vecka där förra sommaren då mina föräldrar hyrt en stuga av bekanta. Skulle lätt kunna tänka mig att ha sommarställe där!

2011-08-15 @ 10:49:09
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vad mysigt ni ser ut att ha haft! Öland ska helt klart upp på min lista över ställen att besöka! :)

2011-08-16 @ 07:20:48
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Sv: denna sommaren har verkligen varit kass om man ser till hitta på saker. vi har varit på Tosselilla, det är allt. Sen har det liksom inte blivit mer.



Men Öland känns verkligen som ett sånt måste nästa sommar, då sören i det SKA det hittas på saker om jag så ska köra själv, haha :)



Tanden har hittat upp utan vare sig dreggel, gnag eller snäll så det är skönt.. :)

2011-08-16 @ 09:05:04
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Åh vad roligt ni verka ha haft det. Kul att han valde din favorit lastbil :)



Vi tänkte åka till Öland denna sommar, men har inte blivit av, tyvärr. Men nästa sommar, då jäklar i det. Har hört så mycket gott om Ölands djurpark.

Kram

2011-08-16 @ 10:38:45
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Sv: ja man har så mycket planer inför sommaren. Man går hela vintern och tänker och längtar och sen säger det bara schvisch så är sommaren över känns det som.. :)

2011-08-16 @ 12:13:48
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0