Limegröna Doptårtor

Igår (söndag) hade jag en beställning på 3 st tårtor, eller 4 för en var våningstårta.
Färgerna skulle gå i limegrönt, det skulle vara prickar och namnet skulle stå sen fick jag nog ganska fria händer själv!
Me like !

Som vanligt är jag inte helt nöjd, lite små skavanker, smörkrämen blev alldeles för hård i kylskåpet så jag hade svårt att jämna ut sockerpastan fint ovanpå sen,
sen blev det för varmt så tårtan börja "svettas" osv osv osv.

Fyllning: Hederligt Operatårta fyllning...Vaniljgrädde, färska hallon + sylt och grädde såklart !

Såhär blev resutatet:


Ovan är 2 st olika tårtan, lika varandra men spegelvända !


Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Dom är ju jätte fina! Du är så himla duktig. Hade det inte varit så långt till Hörby så hade jag lätt beställt. Men tårtan hinner nog smälta på vägen tillbaka till Ängelholm. :(

2011-08-09 @ 10:39:21
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Så snygga så! Hade du inte bott så långt bort hade jag lätt beställt av dig till Annas ettårs kalas!

2011-08-09 @ 11:57:14
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0