2 års trottsen eller ?


Idag (o)välkomnade vi 2 års trotts, hoppas bara att det var för idag (troligen inte)
Testa, testa, testa...testa lite till...sen skriker vi allt vad vi kan om inte det går vägen.

Exempel:

plocka upp det du kasta på golvet....väntar.....plocka upp det du kasta på golvet, säger jag en gång till ifall att han verkligen inte hörde vad jag sa första gången...väntar....hörredu plocka nu upp det du kastade.....väntar....LIIIAM...NU plockar du upp....väntar.....du åker in på ditt rum....Liam börjar gråta, men plockar INTE upp saken....Då åker du in på rummet.....Saken är i Liams hand nu....Bra, duktig du var, det var ju inte så svårt....Pang, saken är i golvet igen................AHHHHHHHHHH

Jisses unge, ett nej är ett nej. Svårt ? ja mycket !

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha sånt där är väl skoj! :P Vilda gjorde precis som ditt exempel med något ur skötväskan på öppna förskolan för några månader sen. Busungar :P Jag brukar säga "JAG VILL att du plockar upp det nu" och det funkar faktiskt bättre än när jag bara säger plocka upp det. Prova? :P Men ibland är Vilda bara så söt när hon gör såna saker så jag kan knappt bli arg :P Kram!

2011-02-09 @ 22:17:59
Postat av: Emma

Hahaha, man kan skratta åt andra men det är nog inte så skoj att vara där själv sen..

2011-02-10 @ 07:37:22
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha, ja jag håller fullständigt med Emma, det kan låta komiskt och man skrattar när man hör om det, men inget kul att själv sitta i. Ninni började med detta för ett tag sen. Antingen kör hon ignorerings-metoden eller så säger hon kort och gott "nejjje" och går på annat håll...Men hon har faktiskt blivit bättre igen. Har hon inte lyssnat på två, tre tillsägelser så säger jag till henne med mer bestämd röst "lyssna" och om inte direkt då, så kan det räcka att jag säger till att hon nu ska plocka upp det.

Tur att sånt här går över lite :D

2011-02-10 @ 09:45:00
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, nej vi har inte haft bil sedan i december...den blev krockad och det blev dens sista körning...vi ska bara se till och hitta den bil vi vill, för lagom pengar och så...tar sin lilla tid. Jocke jobbar ju så pass mycket med, så han är ju ibland hemma senare på kvällarna...Men det ska väl dra ihop sig nu så vi kan få en bil igen. Börjar bli rätt tradet att sitta här. =)

2011-02-10 @ 09:48:38
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha, ja de trevliga perioderna är återkommande :D Jag har passat min systers barn en hel del och har varit med om alla de...roliga...trotsåldrarna. Men, de blir ju större och på nåt vis kan jag tycka att efter en period, så har de växt och lärt sig så mycket. Tiden går fort... =)

Blomman är vintergäck, en av våra första vårblommor. Hade faktiskt glömt vad den hette, så kollade upp det precis haha =)

2011-02-11 @ 10:51:04
URL: http://annamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0