Liam kan verkligen få en att bli galen...


Liam är tillbaka på dagis (ÄNTLIGEN) missförstå mig inte.
Liam har verkligen gjort mig ledsen, arg, upprörd, utmatad, rädd, orolig, galen..ja han har verkligen sugit musten ur oss här hemma förra veckan och helgen.

I början av veckan var han jätte dålig och fick åka till barnakuten, det gjorde oss mkt oroliga, ledsna osv.
När han sen tillfrisknade var det nästan så man önskade han kunde bli sjuk igen....inte för att jag önskar mitt barn må dåligt, utan för att han var såååå lugn, men det gjorde oss såklart jätte oroliga det med.

Liam har kommit in i en "gnäll på allt" period, tex säger han dricka med en jätte gnällig röst, när man sen gett honom dricka kan han bli vansinnig och välta ut drickan och lägga sig på golvet för att skrika, gråta mm.
Sådär gör han med ALLT, man verkligen försöker men det blir ändå fel enligt honom...VAD ska vi göra då ?

Igår blev han inskickad på rummet. Det började med att han tjatade om mat vid 17 tiden, vi höll på att göra hamburgare så middagen var strax färdig...när maten var serverad ville Liam absolut inte äta, men ändå ville han äta, han grät och skrek, kastade med maten osv.
In på rummet och där fortsätter han skrika...(tur vi bor i hus och inte lgh)

Hoppas nu han får leka av sig ordentligt på dagis så jag får hem en nöjd unge.

Men antar att det är såhär i trottsen...eller ?

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Känner igen det där, det krävs en massa lirkande och smarta strategier för att undvika utbrotten här hemma när William är på det humöret. Just nu är jag oerhört glad över all pedagogik och inlärning jag har läst om, det hjälper mycket! Vi är jättenoga med att berömma William som tusan så fort han gör minsta lilla bra och undviker i största möjliga mån att ge honom uppmärksamhet när han gör fel. När vi sedan måste säga till honom räcker det oftast med att prata med honom med en låg och bestämd röst så slutar han. Tyvärr är ju all uppmärksamhet bra uppmärksamhet verkar det som i trotsen, på grund av det vi försöker undvika att bry oss om honom när han gör saker bara för att retas. Men snacka om att tålamodet prövas!

2011-02-22 @ 13:48:03
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Emelie

Låter ju dessvärre som trots.. han vill nog se hur ni reagerar och prövar alla era gränser till det yttersta.. i af vad ajg tror bara bita ihop så blir det förhoppningsvis lättare med tiden :) kramar

2011-02-22 @ 19:26:37
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Jenny!

Hahahaaaa känner så väääl igen det! Han testar och testar. Händer det samma sak nu som förra gången jag gjorde såhär? Måste jag äta? Kan jag få som jag vill? Vad händer om jag gör så här?



Grattis till oss! Bara ett år kvar ungefär, sen blir det väl paus ett tag :P Kram!

2011-02-22 @ 23:20:23
Postat av: Sofie

OJ vad jag känner igen det där!

Kunde varit Casper du skrev om! :)

2011-02-23 @ 21:09:28
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0