MarshmallowFondant

MARSHMALLOW FONDANT (MMF)
Ca 1kg

5 dl packade marshmallows, ca 300g
2 msk vatten
1 msk matolja
7-8 dl florsocker

Lägg marshmallows i en skål med vatten och olja, smält i micro under omrörning i ca 1 minut.
Rör till en slät smet, får ej brännas.
Häll ut florsockret på bordet (hellre för mkt än för lite) Häll smeten i mitten och börja knåda
med väl insmorda händer med olja. (man blir jättttte kladdig)
Sluta knåda in för mkt florsocker, hellre för lite än för mkt, låt degen vila under natten, väl inplastad i flera plastpåsar och sen helst i lufttätt burk. Arbeta
in mer florsocker dagen efter om det behövs.







När jag hällde ut geggen i florsockret och började ta i det så trodde jag ALDRIG det skulle gå, jäklar vad kladdig man blev, jag tror jag hade i för mycket florsocker i ren panik att bli av med smeten från händerna...det återstår och se. Den kändes bra nu iallafall så nu är den inplastad och får vila över natten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad tycker du om att läsa i en blogg? ha en fin helg,kram! :)

2011-02-05 @ 01:45:16
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sambon gjorde choklad fondant för någon helg sen, inte de minsta gott, förvisso är jag inte heller så över förtjust i choklad. Men jag ska be han testa detta, för marshmallows älskar jag, hihi :)



Kira har kolik. Hon skriker ungefär samma tid varje kväll. Fast nu är det bättre, minifom har hjälpt jätte mycket. Nu kan hon faktiskt sova vissa nätter, iaf tre-fyra timmar..

Kram

2011-02-05 @ 13:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0