Tårtbak idag

Ahhh nu har jag fått lov att andas i 3 dagar, såååå skönt att ha tillbaka Liam på dagis, nackdelen med dagis är väl att Liam är sjuk igen nästa vecka. That's life !

Igår fyllde och spacklade jag 2 st blivande doptårtor som blir hämtade ikväll så idag skall jag täcka och dekorera dem.
Min mamma kommer hit idag med min lillasyster för att vara lite extra händer åt mig,
min lillasyster får vara Nanny och min mamma får vara assistent i köket.

Först ska jag slänga in lite (mycket) tvätt i maskinen (önskar man hade en sån där industrimaskin så man kan kasta in allt man har i tvättkorgen)
Sen ska jag dammsuga och tvätta golven (IGEN) för att sanera bort alla katthår, vilket INTE är det lättaste när man har en jävligt lurvig perserkatt, Håren liksom flyger omkring här och blir som små virvlar framför värmepumpen.

Inte så trevligt att få en massa katthår i sugarpasten så den lurviga saken får åka ut medans tårtbakandet skapas.
Imorgon skall jag ha 1 st barbie tårta, 1 st dekorerad flicktårta och en Shrek tårta färdiga så ni förstår kanske varför jag måste ha ett par extra händer till hjälp idag, Detta hade inte gått själv eftersom Liam är hemma idag.

Tur jag har en liten lucka i köksgolvet ner till källaren där jag kan förvara tårtorna...hur skulle jag annars ha gjort ? !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0