pappas tårta

Här kommer bilderna på tårtan till min pappa igår
----------------------------------------------------------------
Blåbär och vitchokladmousse var innehållet i den.
Vispa upp grädde och blanda i pulvret som jag köpt hos www.marieshobbycorner.se
Jätte enkelt!
Fylla tårtan och vira med plastfolie runt så den håller formen undertiden den står i kylen ett tag och stelnar till sig.
Sen gjorde jag vitmarängsmörkräm att spackla tårtan med
4 äggvitor
3 dl strösocker
Saft av 1 citron
350 - 400 g mjukt smör

Blanda äggvitor, strösocker och citronsaft i en rostfribunke.Vispa marängen kraftigt över kokande vattenbad tills den uppnår cirka 65 grader. Marängen ska tjockna och sockerkristallerna ska smälta. Tag av marängen från värmen och vispa med hög hastighet tills den svalnat, ca 10 min. Tillsätt smöret i omgångar under långsam omrörning.


Sen börjar det roliga....dekorera tårtan !
och så här blev resultatet.



Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och Anna

Så enkelt det såg ut på ngt sätt...

Är sugen på att försöka mig på att göra tårta till Annas dop. Kasnke ska ta och provbaka och testa lite en dag...

2011-01-06 @ 18:22:58
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Anna

SÅ fin den blev!! Kan tänka mig att den va god med =)

2011-01-07 @ 11:22:45
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Pappa

Kan garantera att den var SUPERGOD.

Tack så hemskt mycket för all uppvakting till ALLA.

2011-01-07 @ 11:29:59
Postat av: elin

du är fan helt grym, hur gör du? tack för senast :)

2011-01-07 @ 18:05:37
Postat av: Vildas mamma

Så otroligt fin, precis som alla andra grejer du gör! Förstår inte hur du bär dig åt... :) Nu är datorn igång igen :D Yaya....Kram!

2011-01-07 @ 23:22:21
Postat av: Sofie

Svar; Tack så jättemycket för tipset :) Det ska vi absolut tänka på! Att de ska ramla ihop vill man ju INTE!

2011-01-08 @ 13:23:41
URL: http://aktaidiot.blogg.se/
Postat av: Emma - väntan på ett januari barn

Men gud så vacker (brukar man säga det om tårtor?)! Ser ju ut som du köpt den. Och god verka den med.. Önska jag vore lika duktig eller iaf hälften :)

2011-01-08 @ 22:38:20
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och Anna

Är det du spacklar tårtan med svårt att göra och varför gör man det egentligen?

Hitta ett annat recept på en slags "spackelkräm" men blev inte alls bra, var med vit choklad i... blev jättelöst och sen stenhårt så gjorde tårtan svår att skära...

2011-01-10 @ 21:10:42
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0