Rutiner igen

Tillbaka till rutinerna, Alex jobbar, Liam är på dagis och jag är "hemmafru" på säsong ! hihi
Liam har varit hemmai 2 veckor nu cirkus och Alex har varit pappaledig i lite mer än en vecka.
.
Liam har somnat runt 21-21.30 nu när han varit ledig så att få in de gamla rutinerna när han lägger sig för natten runt 19.30-20.00 var lite svårare igår då han somnade 22.
.
Vilket pass vi hade men till slut somnade han, på tok för sent men ändå vaknade han 4.45 imorse och kom in knallande till oss, vi somnade om (jag och Liam) Alex gick upp för att jobba 5.00, sen var det meningen att min mobil skulle väcka oss 07.00 men det gjorde den inte, i det läget var jag glad för att man har en stor dreglande hund som väcker en !
.
Liam var som en liten blodigel först på dagis imorse men det släppte rätt fort när fröken ville läsa en saga med honom, då fick mamma puss och kram och sen vinkade han hej då jätte fort....precis som 'försvinn nu jobbiga morsa så jag kan läsa saga med fröken'
.
Nu ska jag börja på middagen, det blir snabb middag idag bacon och makaroner. Hoppas på att Liam ska äta maten då han inte var alls förtjust i fisken och potatisen som serverades på dagis idag, lite morötter åt han skvallrade fröken om !
Fröken sa till mig i morse att Liam blivit så himla smal, hans ansikte har sjunkit in tyckte hon...pyttsan att det har gjort, han går ju och småäter här hemma heeeeela tiden så smal(are) har han inte blivit, möjligtvis så har han växt rejällt på längden. Fröknarna har ju inte träffat Liam på 2 veckor nu så det är väl därför de ser den markanta skillnaden.

Kommentarer
Postat av: Vildas mamma

Ja, de växer verkligen fort de små liven. Märkte det själv på Vildas klänning som hon hade idag. Den var ca 1½ dm ovanför marken nu. I somras när hon hade den på bröllopet släpade den nästan i marken! Det går så fort...



Skönt att vara tillbaka i rutinerna igen antar jag? :) Imorgon börjar våra, med öppna förskolan.



Kram på dig och tack för stödet idag.

2011-01-11 @ 22:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0