bilpottan

En vecka av semestern har redan gått och jag njuter verkligen av att tillbringa dagarna med Liam...jisses vad det är mycket man missar när han är på dagis hela dagarna. Nu börjar jag lära känna honom igen känns det som ;)
Iförregår vaknade jag av att jag fick ett marabou 100g choklad bankandes i mitt huvud; lille gangstern tyckte det var dags att gå upp och hur jag kunde sova i hans oväsen var oförståeligt, han hade nämligen redan klämt ett 100g choklad som en viss mamma hade glömt på soffbordet kvällen innan....Kan ju berätta att jag hade en 2 åring som man kunnat tro tagit ett kilo tjack....han var på sånt högvarv att jag knappt kände igen honom.
Så det resulterade i att han inte alllllls behövde sova sin normala eftermiddagsvila...
som han tydligen behöver göra,  när klockan var 18.20 däckade han i soffan medans vi kollade film....INTE alls bra var min första tanke och att jag skulle behöva gå upp extra tidigt, innnnte bra alls när man har semester och vill sova (men man får väl skyla sig själv)  =)
Rätt hade jag för 4.50 kom han in i vårt sovrum, tio minuter senare ringer Alex väckarklocka och Liam var ju inte speciellt pigg på att somna om, men är man en envis åsna som jag så gick det och jag vaknade igen 8.30 av Liam's fina stämma av Brittney Spears nya låt...Liam kan bara refrängen så det var Ooo oo oo ooo oooåhhhh som jag hörde och blev glad.
Liam hade bestämt sig på morgonen att vi skulle åka till mormor och morfar så det ringde han och berättade, vi åkte ditt och fick smaskiga Scones till frukost....Inte helt fel inte.
Med oss hem från dom fick vi en begagnad potta som jag och min bror hade, en mycket fin potta enligt Liam, En BILPOTTA....inte ett dugg farlig att kissa i heller så den skulle med hem...han har övat många gånger här hemma men är inte tillräckligt kissig MEN sen hände det, vi bytade till pyjamas och Liam sa han ville tanka bilen....han satte sig och inget kom, jag gick för att hämta en ny blöja och då hade det magiska hänt, Han KISSADE i bilpottan och han var så stolt. Stora killen !

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Vilken cool potta! Inte konstigt han ville kissa i den ju. Skit cool! Stora killen!

2011-07-22 @ 22:16:54
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vilken fräck potta och vilken duktig liten gosse! :)

2011-07-23 @ 12:50:00
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Sv: casper har ju gått lite bakåt nu eller hur man ska säga sedan anna kom till oss blir lite mer bebis än innan så det där med blöjfri får nog vänta lite men visst hade det varit skönt!

2011-07-24 @ 10:55:05
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Erika - Bakglädje

Hej! Du undrade vilken färg jag använde till bröllopstårtorna för att få limegrönt. Jag använde Wiltons färger Kelly Green och vanlig gul. Först färgade jag in SP:n lite grön och så la jag till lite gult. Funkar nog med vilken grön och gul pastafärg som helst, behöver inte vara Wiltons.

Lycka till!

2011-07-24 @ 16:50:41
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Jenny

Härligt att han kissat på den fina pottan! :D Vilda är blöjfri hemma, utom när hon sover, men så fort vi går ut glömmer hon bort sig. Tycker att det är jättekonstigt. Tänk vad stora våra barn har blivit :)



Kram!

2011-07-25 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0