nu så

Jösses vad längesen det var nu man skrev, hinner inte med riktigt, dagarna bara flyger iväg.
Liam har haft lite otur med sjukdomar, han som nästan aldrig är sjuk den...ja då kommer allt på samma gång.
Vattenkoppor började det med, sen till följd av dom utslagen fick han nya utslag som visade sog vara kattloppor, när vi fått bukt på katten så fick Liam diarré som höll i sig lite mer än 1 vecka och idag fick jag hämta hem honom från dagis för då var det ögonens tur att få sig en inflammation. *SUCK*
stackars Liam hade sett så mycket fram emot att få komma till dagis idag...nåja han fick vara där några timmar iallafall =)
Efter ett oväntat samtal från dagis så slutade mion dag tidigare från arbete, börjar "semestern" en halv dag tidigare då då =)
Är ledig ända fram tills på tisdag nu !
Typiskt Liam valde just denna dagen bara, jag är ensam på kyrkogården idag eftersom min arbetskamrat har en dotter som tar studenten, så jag hade ju lite att stå i...men men inte så mycket att göra åt det.
Morsdag har varit och jag fick jätte fina baktillbehör och rosor. Liam hade valt rosorna helt själv och var fast bestämd med att rött och rosa är skit fint ihop, varken biträdet eller Alex kunde få Liam att ändra sig där så rosa och röda rosor fick det bli. Hihi
Jag har precis kastat in en maskin tvätt, slått upp min Syren saft på flaskor och bakat en äppelkaka.
Så fort Liam vaknar från luren på soffan ska vi fika med kakan och smaka på saften.

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Elände de där sjukdomarna, vill ha sommar och varmt nu! William var gnällig hela dagen på dagis i måndags så bestämde att han skulle vara hemma tis-ons och tur var väl det då han fick feber suck Nästa vecka blir han 15-timmarsbarn då jag går på ledighet, undrar hur det ska gå. Redan nu tjatar han om att få gå till dagis igen =/

2011-06-01 @ 15:22:23
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Eva-Maria

Det tar lite tid i början, när man väl lärt sig går det fort då det går att kopiera inställningarna man gör på första bilden och föra över det på resten av bilderna man tagit under samma tillfälle/samma förutsättningar. Det där med tid är verkligen ett hinder, har inte hunnit delta på Fotosondag.se på jättelänge!



Just nu har jag fått låna ett fast objektiv på 35mm med en stor bländare som släpper in mycket ljus, det jag tar de flesta bilderna och inne med just nu. Jag filmar med min D90 systemkamera, mkt pga den funktionen jag bytte upp mig. Har inte justerat något alls i videon, ingen aning om hur man gör.



När jag tar kort försöker jag alltid fota med naturligt ljus men inte direkt solljus då det skapar många "döda fält" i bilderna pga att det blir för starkt. Filmen på Emilia och bilden på liljekonvaljen är tagna i köket där ljuset studsar i vårt vita blanka matbord, ger ett riktigt fint ljus! Ett tips är den här boken (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163609150), fick den av Erik i julklapp och den förklarar på ett ruskigt enkelt sätt och bilderna blev så mycket bättre efter att jag läst den!



Synd att vi inte bor närmare, kunde vi byta tjänster =P

2011-06-01 @ 19:49:53
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: elin

syrensaft?!? har bara hört talas om flädersaft :S

2011-06-02 @ 13:34:00
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Men gud, stackaren, verkligen allt på en och samma gång. Hoppas nu han får vara frisk och kry läänge.

Syrensaft? Det har jag nog aldrig hört talas om, hur fixar man den? Som flädersaft eller?

2011-06-02 @ 17:24:07
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie -Mamma till två små

Vilket oflyt den lilla haft... Hoppas han får hålla sig frisk länge länge nu och slipper mer skit..

2011-06-05 @ 22:44:45
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0