Liam har fått en kraftig....

För 2 veckor sedan var vi inne på barnakuten med Liam eftersom han inte fick behålla någon mat eller dricka, läkarna konstatera att han var lite röd i halsen och kanske hade ont i den därav alla kräkningar.
Liam blev frisk efter 8 dagar och återvände till dagis förra veckan. (tis, ons och tors)

I söndags började han hosta något fruktansvärt och det gör han än idag så jag beslutade att Liam fick stanna hemma från dagis idag och åka till vårdcentralen istället.

Det var tur vi gjorde det för det är en kraftig förkylning han dragit på sig sedan innan som inte läkt helt och hållet (det går en massa skit med halsen nu på dagis tydligen)

Dokorn lyssnade på lungorna, halsen och hjärtat, tittade i hals och öron och kom till slut fram till att det han har liknar förkylningsastma.
Usch och fy....

Men vi skulle ta det med en nypa salt sa han eftersom detta är första gången han har symptom som detta, det är inte säkert att det kommer vara så varje gång han blir förkyld.
Vi fick stanna kvar i 1 timme för att Liam skulle andas in i en sån där mask med medicin för att se om det hjälpte.

Efter en timme tyckte jag inte det hade hjälpt men vi fick ändå medicin utskrivet, 2 olika sorter som vi ska inhalera på honom här hemma nu, en vid tillfällig hosta och en som ska tas morgon och kväll.

Där blev man några hundralappar fattigare.
om 2 veckor ska vi på uppföljning...tack doktorn för att du inte skickade hem oss igen och sa att det var en vanlig liten förkylning.

Som tur var tyckte Liam det var huuuur lugnt som helst inne på vc för där var ett minikök som han kunde leka med och en massa dottors (doktorer) som han kunde hälsa på !

ohhh vad jag vill ha sommar nu så dessa sjukdomar flyger bort, hatar ayy se min älskling ha ont och lida så som han gör !

Kommentarer
Postat av: Anna

Inget kul alls för de små liven! Ninni fick med en diagnos förkyldnings astma, men bara en tillfällig om man kan säga så. Hon fick inhalera på vc och vi fick utskrivet som hon skulle inhalera vid behov, hon fick även bricanyl att ta dagligen ett litet tag. Men som läkaren där med sa, så kunder detta även bara va tillfälligt och "växa bort"

Sedan dess har vi inte behövt använd det direkt, inhalera har inte gjort sedan dess, bricanylen har vi gett för att underlätta lite med den sista jobba hostan vid jobbigare förkyldning. Så jag tror inte ni ska behöva oroa er för mycket. Men är inget kul alls. Håller iaf tummarna för att han inte ska behöva ha det så i fortsättningen! Krya på dig kram till Liam!

2011-03-02 @ 17:36:19
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Hoppas, hoppas att det bara var en engångsgrej, så fruktansvärt med förkylningsastma när de är i den här åldern och är förkylda mest hela tiden under vinterhalvåret =(

2011-03-02 @ 19:11:19
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Eva-Maria

Det är verkligen tungt när de blir sjuka så tätt. Emilia har fått Williams hosta och häromdagen fick hon en sådan lång hostattack att hon blev blå om läpparna - otäckt =(



Clementine är tränad på att bevaka (stå och skälla tills föraren kommer fram) och om personen rör sig så får hon bita. Har inte haft någon egen bitkudde som man har när man tränar men nu fick jag lite pengar över och beställde en till henne. Är perfekt när vi tränar uthållighet i lydnaden, då får hon göra många moment i rad utan belöning och sedan får hon göra lite bevakningsövningar som hon tycker är jättekul!



Är grymt skönt med en hund som lyssnar hyfsat, det enda som hon har lite svårt med sedan hon blivit ensamhund är hundmöten då hon så gärna vill fram och leka och låter lite halvt hysterisk om hon möter någon glad hund. Är skönt med schäfer om jag jämför med amstaffen vi hade, här får man lite mer resultat för all tid som jag ändå lägger ner på träning. Sedan är hon världens härligaste myshund också =)

2011-03-03 @ 09:25:38
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Sofie

Sv: jo jag fundera lite på en sån faktikst. Är dom inte dyra bara? Hade ju ingen till casper så blir att köpa en i såfall...

2011-03-03 @ 10:19:14
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Theres - mamma till Vincent och Nova

det funkar inte på min dator men fick ta robbans så nu ligger nya smycken uppe :)

2011-03-05 @ 21:38:12
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Soley

Så hemskt..det gör ju så ont när barnen är dåliga och man kan inte göra mycket :( Hoppas han mår bättre nu!

2011-03-13 @ 21:34:34
URL: http://www.bakmor.blogspot.com
Postat av: Soley

haha efter din kommentar så kom jag på att det inte var moster jag blev...utan FASTER haha eftersom det var min bror som fick barn :P Var nog lite trött när jag skrev det inlägget.

Så bra att Liam blivit bättre! Hoppas ni får en fin fin dag..själv ska jag ta barnen ut och mata fåglarna i detta fina vårväder :D

2011-03-15 @ 10:04:00
URL: http://www.bakmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0