Smeg Kylskåp tårta

Här är tårtan som skulle vidare till en resturang som därefter skulle lämna ut den till de som jobbar i företaget smeg. (tror jag det var)

Eftersom inte min bror och hans flickvän kunde se vad det skulle lika så lägger jag in en bild på orginalet också.



och så här blev mitt resultat... inte den vackraste, känns som jag kunde ha gjort det bättre men ändå inte. Handtaget kunde nog ha varit en dimesion mindre.

Fyllning:
Ahlgrensbilarfluff och Marängsmörkräm med smak av krusbär vilket inte smakar krusbär i min mun...lite mer som godis kan jag tycka, så därför tyckte jag den passade ganska bra som fyllningsmak.


pastellblå dekorfondant är den täckt med som jag själv färgat in.
Texten och handtaget är målat med ätbar silver pulverfärg.


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Snygg! Klart man ser vad det föreställer :)

Ser så svårt ut med sånt lock på tårtorna... du får det så jämnt och snyggt!



Och jäkligt snyggt kylskåp..Vårt sjunger på sista versen här tyvärr.. Detta var ju hur snyggt som helst... :)

2011-09-12 @ 08:29:20
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Mmm.. Låter mums den fyllningen. :) Gjorde faktiskt marängsmörkräm häromdagen till mina muffins. :)

2011-09-12 @ 09:36:51
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej! Har nu sett dina skapelser och tycker att de är helt fantastiska, du borde sadla om och starta eget inom catering av bakverk. :)

Lotta

2011-09-14 @ 13:54:37
URL: http://lottaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0